بهترین بیمه آتش سوزی

بیمه آتش سوزی پاسارگاد در دسته بیمه اموال قرار دارد و دارایی‌های شما را در برابر خطراتی از قبیل حریق، صاعقه و انفجار بیمه می‌کند. البته شما می‌توانید خطراتی دیگری همچون زلزله و زمین‌لرزه، سرقت با شکست حرز، ترکیدگی لوله آب، طوفان، سیل و موارد مشابه آن را هم تحت پوشش قرار دهید.
بهترین بیمه آتش سوزی

آتش‌سوزی حادثه‌ای غیرمنتظره است که‌ می‌تواند خسارات مالی جبران‌ناپذیری به ساختمان، اثاثیه و دارایی‌های شما وارد کند؛ اما با خرید بیمه آتش سوزی، ابزاری کارآمد برای مدیریت ریسک‌های ناشی از آتش‌سوزی و تامین آرامش‌خاطر خود خواهید داشت. 

با توجه به تعدد شرکت‌های بیمه و تنوع طرح‌های پیشنهادی، انتخاب بهترین بیمه برای آتش سوزی‌ می‌تواند برای بسیاری از افراد چالش‌برانگیز باشد. در این مقاله، راهنمای جامعی برای انتخاب هوشمندانه بیمه آتش‌سوزی در اختیار شما قرار‌ می‌دهیم. پس همراه ما باشید. 

بیمه آتش سوزی چیست؟

بیمه آتش‌سوزی بیمه‌ای است که در صورت وقوع آتش‌سوزی، خسارات مالی وارد شده به اموال بیمه‌شده را بر اساس شرایط و تعهدات بیمه‌نامه جبران می‌کند. این خسارات می‌تواند ناشی از گسترش آتش، انفجار و صاعقه باشد که تمامی آسیب‌های وارد به ساختمان، اثاثیه، لوازم و تاسیسات جبران خواهند شد. علاوه بر این بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی اغلب پوشش‌های اضافی نیز به صورت اختیاری ارائه می‌دهند.

بهترین بیمه آتش سوزی 2

آتش‌سوزی می‌تواند ناشی از عوامل مختلفی مانند اتصالات برق معیوب، نشت گاز، حوادث طبیعی و حتی سهل‌انگاری‌های ناخواسته باشد. با وجود رعایت تمامی اقدامات پیشگیرانه، بروز آتش‌سوزی غیرقابل پیش‌بینی است. پس می‌توانید با خرید بهترین بیمه آتش سوزی، ریسک مالی ناشی از حوادث غیرمترقبه را به حداقل برسانید. 

بهترین بیمه برای آتش سوزی کدام است؟

یکی از عواملی که می‌تواند در انتخاب بیمه آتش‌سوزی تاثیرگذار باشد، محبوبیت و اعتبار شرکت‌های بیمه است. شرکت‌های بیمه‌ای که دارای سابقه و تجربه طولانی در ارائه خدمات بیمه‌ای هستند، معمولا دارای اعتماد بیشتری از سوی مشتریان هستند. این شرکت‌ها می‌توانند با داشتن کارکنان متخصص و مجرب، سیستم‌های مدیریتی و فناوری مناسب، شبکه گسترده‌ای از نمایندگی‌ها و وکلا و همچنین رعایت قوانین و مقررات مربوط به بیمه، خدمات باکیفیت و سریع به مشتریان خود ارائه دهند.

برای انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی‌ می‌توان تعداد بیمه‌نامه‌هایی که بیمه‌گر در طول یک سال فروخته است را در نظر گرفت تا به میزان محبوبیت آن پی برد. بر این اساس در جدول زیر بهترین بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی را‌ می‌بینید که از بین آن‌ها بیمه ایران با بیشترین فروش و بیمه سامان با بیشترین نرخ رشد، از محبوب‌ترین شرکت‌ها در سال‌های اخیر بوده‌اند.

نام بیمه‌گرسهم بازارنرخ رشدطرح محبوب
بیمه ایران29.04%منفی 3.05%طرح حامی خانه و خانواده
بیمه البرز14.34%0.59%طرح جامع خانوار
بیمه دانا9.40%منفی 12.96%طرح جامع آسایش خانه و خانواده
بیمه آسیا9.23%29.89%طرح جامع آسایش خانه و خانواده
بیمه پاسارگاد4.43%72.5%طرح جامع مجتمع‌های مسکونی
بیمه ملت3.92%40.65%طرح نوید ۳
بیمه پارسیان2.16%4.06%طرح جامع مجتمع‌های مسکونی
بیمه رازی1.77%82.15%بیمه واحدهای مسکونی
بیمه سامان1.61%138.82%طرح خانه امن

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره بیمه آتش سوزی هریک از شرکت های فوق، به صفحه مربوط به هر شرکت مراجعه فرمایید:

7 کلید طلایی برای انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی 

با وجود انبوهی از شرکت‌ها و طرح‌های مختلف که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند، انتخاب بهترین بیمه‌نامه آتش‌سوزی می‌تواند دلهره‌آور باشد.  اما نگران نباشید! با استفاده از این 7 نکته طلایی می‌توانید بهترین انتخاب را برای خود و خانواده‌تان داشته باشید.

  1. انتخاب بیمه‌نامه با توجه به نوع ساختمان (اموال)

نوع اموالی که قصد بیمه کردن آن‌ها را دارید، یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب بیمه‌نامه آتش‌سوزی مناسب است. در زیر به انواع رایج بیمه آتش‌سوزی براساس نوع اموال اشاره می‌کنیم:

  • بیمه آتش‌سوزی منازل مسکونی: این بیمه‌نامه خسارت ناشی از حریق، صاعقه، انفجار و سایر خطرات تحت پوشش را برای ساختمان و اسباب و اثاثیه منزل مسکونی، مجتمع مسکونی، ویلا و آپارتمان جبران می‌کند. 
  • بیمه آتش‌سوزی مراکز صنعتی: این بیمه‌نامه خسارت ناشی از حریق، صاعقه، انفجار و سایر خطرات تحت پوشش را برای ساختمان انواع کارخانه و کارگاه، ماشین‌آلات و تاسیسات جبران می‌کند.
  • بیمه آتش‌‌سوزی مراکز غیرصنعتی: این بیمه‌نامه خسارت ناشی از حریق، صاعقه، انفجار و سایر خطرات تحت پوشش را برای ساختمان، انبار، تاسیسات و اثاثیه انواع واحد‌های تجاری، اداری، رفاهی، آموزشی، خدماتی جبران می‌کند. 
  1. بررسی پوشش‌های اصلی و اضافی بیمه‌نامه

پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی مشخص‌کننده‌ حدود و میزان خسارت‌هایی است که شرکت بیمه موظف است در صورت وقوع حادثه آتش‌سوزی، آن‌ها را جبران کند. بیمه آتش‌سوزی به طور کلی دو دسته خسارت را تحت پوشش قرار می‌دهد که شامل موارد زیر است:

  1. خسارات اصلی: 
  • آتش‌سوزی: شامل خسارت‌های مستقیم ناشی از آتش‌سوزی به اموال بیمه‌شده مانند ساختمان، تاسیسات، اثاثیه و موجودی انبار
  • صاعقه: خسارت‌های ناشی از صاعقه به اموال بیمه‌شده
  • انفجار: خسارت‌های ناشی از انفجار به اموال بیمه‌شده
  1. خسارات اضافی: 
  • سیل و زلزله 
  • خسارت‌های ناشی از ترکیدگی لوله آب
  • طوفان و تندباد
  • ضایعات مربوط به آب برف و باران
  • هزینه پاکسازی و برداشت ضایعات
  • سرقت با شکست حرز
  • انفجار ظروف تحت فشار صنعتی
  • ریزش، فروکش کردن و رانش زمین
  • ریزش سقف ناشی از سنگینی برف
  • شکست شیشه
  • سقوط هواپیما
  • ریزش کوه و سقوط بهمن
  • نشت دستگاه آب‎فشان
  • مسئولیت ناشی از انفجار و آتش‌‎سوزی وارد شده به همسایگان

پوشش‌های اضافی به صورت اختیاری ارائه می‌شوند و شما می‌توانید با پرداخت حق بیمه بیشتر، آن‌ها را به بیمه‌نامه خود اضافه کنید. میزان تعهدات شرکت بیمه در قبال هر یک از خسارات تحت پوشش، در بیمه‌نامه مشخص می‌شود و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، بهترین بیمه آتش سوزی را بر اساس پوشش‌های آن انتخاب کنید. 

در ضمن بهتر است استثنائات بیمه‌نامه را نیز در نظر داشته باشید. برخی از خسارات مانند خسارت‌های ناشی از جنگ، عمد و تقصیر بیمه‌گزار و… از پوشش این بیمه‌نامه خارج هستند.

  1. بررسی میزان کسر فرانشیز

فرانشیز مبلغی است که بیمه‌گزار موظف است در صورت وقوع حادثه از جیب خود پرداخت کند و شرکت بیمه فقط مابقی خسارت را جبران می‌کند. توجه داشته باشید که آتش‌سوزی فرانشیز ندارد و پوشش‌های اضافی این بیمه‌نامه مشمول کسر فرانشیز خواهد شد. 

فرانشیز معمولا به صورت درصدی از مبلغ بیمه‌نامه یا مبلغ ثابت تعیین می‌شود. برای مثال اگر فرانشیز ۵ درصد از مبلغ بیمه‌نامه بوده و مبلغ بیمه‌نامه ۱۰۰ میلیون تومان باشد، بیمه‌گزار باید در صورت وقوع حادثه، ۵ میلیون تومان از جیب خود پرداخت کند و شرکت بیمه خسارات را فقط تا ۹۵ میلیون تومان جبران خواهد کرد.

هر چه میزان فرانشیز کمتر باشد، طبیعتا پوشش بیمه‌ای کامل‌تر خواهد بود؛ اما در عین حال، حق بیمه نیز افزایش خواهد یافت. انتخاب میزان فرانشیز به ریسک‌پذیری شما و ارزش اموالتان بستگی دارد. 

در بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی، پوشش‌های اصلی بدون کسر فرانشیز و به صورت 100 درصد جبران می‌شوند؛ اما پوشش‌های اضافی دارای فرانشیز هستند که میزان آن در شرکت‌های بیمه متفاوت است. 

در جدول زیر می‌توانید میانگینی از کسر فرانشیز پوشش‌های اضافی بیمه آتش‌سوزی را ببینید:

نوع پوشش اضافی در بیمه‌نامه آتش‌سوزیمیزان فرانشیز معمول
سیل10%
زلزله10%
خودسوزی10%
آتش‌سوزی همسایگان10%
ترکیدگی لوله10%
طوفان10%
سقوط هواپیما15%
سرقت20%
رانش زمین20%
ریزش چاه20%
شکست شیشه20%
عدم‌النفع20%
  1. بررسی شرایط بیمه‌نامه آتش‌سوزی

بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی ممکن است شرایط مختلفی داشته باشند که شما باید بر اساس نیاز و اموال خود، بهترین بیمه را انتخاب کنید. انواع بیمه‌های آتش‌سوزی بر اساس شرایط بیمه‌نامه را می‌توانیم در 4 دسته قرار دهیم که در جدول زیر با آن‌ها آشنا می‌شوید:

انواع بیمه‌نامه آتش‌سوزیتوضیح شرایط
بیمه‌نامه با شرایط ثابتدر این نوع بیمه‌نامه، مبلغ خسارت پرداختی توسط شرکت بیمه بر اساس ارزش به‌روز و واقعی اموال و مطابق تعهدات بیمه‌گر جبران می‌شود. بیمه‌نامه با سرمایه ثابت می‌تواند بهترین بیمه منازل مسکونی باشد، چراکه سرمایه موجود در آن تغییر چندانی ندارد.
بیمه‌نامه با شرایط شناور (بیمه‌نامه اظهارنامه‌ای)این نوع بیمه‌نامه مناسب اموالی است که سرمایه‌ی موجود در آن مدام در حال تغییر است؛ مانند انبارها. در این بیمه‌نامه با توجه به نوسانات ارزش اموال، امکان افزایش یا کاهش سرمایه وجود دارد و بیمه‌گزار به صورت ماهانه لیستی از اموال خود را در اختیار بیمه‌گر می‌گذارد تا امکان جبران خسارات وجود داشته باشد.
بیمه‌نامه فرست لاست (First Lost)این بیمه‌نامه مخصوص شرکت‌هایی است که اموال آنان در سطح جغرافیایی وسیع پراکنده بوده و میزان سرمایه آن‌ها مدام در حال تغییر باشد که در اثر حادثه، فقط یک مکان دچار خسارت می‌شود و سایر اموال بیمه‌گزار از خطر آتش‌سوزی یا سرقت (از پوشش‌های فرعی این بیمه‌نامه) در امان خواهد بود. در واقع در این بیمه‌نامه بیمه‌گزار بخشی از سرمایه خود را بیمه می‌کند و بیمه‌گر نیز در صورت حادثه فقط متعهد به پرداخت خسارات با توجه به میزان پیش‌بینی‌شده است.
  1. بررسی میزان سرعت پرداخت خسارات

یکی از مهم‌ترین عوامل در انتخاب بهترین بیمه برای آتش سوزی، سرعت و سهولت پرداخت خسارت است. در شرایطی که متحمل آتش‌سوزی شده‌اید و با مشکلات مالی دست‌وپنجه نرم‌ می‌کنید، دریافت به موقع خسارت از سوی بیمه‌گر‌ می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. 

به همین دلیل، سابقه شرکت بیمه در پرداخت سریع و بدون دردسر خسارات آتش‌سوزی را بررسی کنید.‌ می‌توانید نظرات و تجربیات بیمه‌گزاران قبلی را مطالعه کرده و از کارشناسان بیمه مشورت بگیرید. 

  1. بررسی سطح توانگری مالی شرکت بیمه

توانگری مالی شرکت بیمه پشتوانه‌ای محکم برای ایفای تعهدات آن در زمان وقوع حادثه است. شرکتی که از توانگری مالی بالایی برخوردار باشد، با اطمینان بیشتری‌ می‌تواند خسارات بیمه‌گزاران خود را جبران کند. بنابراین به سراغ شرکت‌های بیمه‌ای بروید که از نظر مالی وضعیت مطلوبی داشته و مجوزهای لازم از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده باشند.

در سایت راهنمای بیمه در زمان انتخاب بهترین بیمه منازل مسکونی و غیرمسکونی می‌توانید میزان توانگری مالی بیمه‌های مختلف را مقایسه کرده و بهترین بیمه را با توجه به این ویژگی انتخاب کنید.

  1. مقایسه قیمت و نرخ حق بیمه 

طبیعتا قیمت و نرخ حق بیمه نیز از عوامل مهم در انتخاب بیمه آتش‌سوزی به شمار‌ می‌رود. اما به خاطر داشته باشید که بیمه آتش سوزی ارزان، لزوما به معنای بهتر بودن نیست. پیش از خرید بیمه، طرح‌های مختلف را با دقت مقایسه کنید و علاوه بر قیمت، به پوشش‌های ارائه شده، سقف تعهدات، استثنائات بیمه‌نامه و کیفیت خدمات نیز توجه داشته باشید.

محاسبه حق بیمه آتش سوزی چگونه است؟

حق بیمه آتش‌سوزی بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین‌ می‌شود، از جمله:

  • نوع و کاربری ساختمان: نرخ حق بیمه برای ساختمان‌های مسکونی، تجاری، صنعتی و انبارها متفاوت است.
  • متراژ و ارزش ساختمان: هر چه متراژ و ارزش ساختمان بیشتر باشد، حق بیمه نیز افزایش‌ می‌یابد.
  • میزان ریسک و سابقه آتش‌سوزی: اگر در گذشته در ساختمان شما آتش‌سوزی رخ داده باشد، احتمالا حق بیمه بالاتری برای شما در نظر گرفته شود. ریسک مورد بیمه‌شده نیز بر اساس نظر کارشناسان شرکت بیمه تعیین می‌شود که در حق بیمه تاثیر دارد. 
  • میزان پوشش‌های انتخابی: هر چه پوشش‌های بیشتری انتخاب کنید، حق بیمه نیز افزایش خواهد یافت.
  • سابقه تخفیف عدم خسارت: اگر در سال‌های گذشته بدون خسارت بوده‌اید، ممکن است از تخفیف عدم خسارت بهره‌مند شوید.
  • مدت اعتبار بیمه‌نامه: بیمه‌های آتش‌سوزی معمولا در یکی از 3 حالت یک‌ساله، کوتاه‌مدت و بلندمدت به فروش می‌رسند که قراردادهای طولانی‌تر شامل تخفیف بوده و مقرون‌به‌صرفه‌تر خواهند بود. 
بهترین بیمه آتش سوزی 5

بیمه آتش‌سوزی بسته به شرایط محلی که قرار است بیمه شود، هزینه‌های متفاوتی دارد. برای تعیین نرخ حق بیمه آتش‌سوزی، ابتدا باید فرم پیشنهاد تکمیل شده و شرایط جغرافیایی محیط مشخص شود. سپس بیمه‌گر با توجه به شرایط محیط تصمیم می‌گیرد از محل بازدید صورت پذیر یا خیر. در صورت نظر به اعزام، کارشناس از محل بیمه‌شده دیدن و ریسک آن را ارزیابی می‌کند. در نهایت با در نظر گرفتن تخفیف‌ها و…، قیمت نهایی بیمه مشخص خواهد شد.

بهترین بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی

انتخاب بهترین بیمه برای آتش سوزی نیازمند بررسی دقیق طرح‌های مختلف و مقایسه آن‌ها بر اساس نیازهای بیمه‌گزار است. در ادامه به معرفی بهترین بیمه آتش سوزی منزل، انبار و مغازه می‌پردازیم.

بهترین بیمه آتش سوزی منزل و مجتمع‌های مسکونی

بیمه آتش‌سوزی ساختمان بسته به اینکه ساختمان چه کاربری دارد و چه چیزهایی در آن قرار دارد، شرایط و پوشش‌های مختلفی را در بر می‌گیرد. در این بیمه ساختمان و مشاعات آن تحت پوشش قرار می‌گیرند.

بهترین بیمه منازل مسکونی را می‌توانید با توجه به متراژ، نوع سازه و عمر بنا انتخاب کنید و پوشش‌های اضافی مورد نیازتان را نیز به بیمه‌نامه بیفزایید. در رابطه با مجتمع‌های مسکونی، خرید بیمه آتش‌سوزی اجباری است و بر اساس قانون، واحدها باید با توجه قبض برق خود، این بیمه را تهیه کنند. در این بیمه‌نامه اثاثیه خانه نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد.

بهترین بیمه آتش سوزی انبار

ازآنجایی‌که سرمایه موجود در انبارها ثابت نبوده و دائما در حال تغییر است، برای بیمه آتش سوزی انبار لازم است بیمه‌نامه با سرمایه شناور (سرمایه متغیر موجودی کالا و مواد) تهیه شود. درضمن بیمه‌گزار ملزم است که لیست سرمایه‌ی موجود خود را به صورت ماهیانه در اختیار بیمه‌گر بگذارد. 

بهترین بیمه آتش سوزی مغازه

مغازه‌ها ساختمان‌هایی با کاربری تجاری هستند که باید بیمه آتش‌سوزی ساختمان‌های تجاری را تهیه کنند. در این بیمه‌نامه‌ها علاوه بر ساختمان، تمامی اثاثیه، تاسیسات، لوازم دکوراسیون و اجناس موجود نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. 

راهنمای بیمه: انتخاب بهترین بیمه آتش‌سوزی مخصوص شما

بیمه آتش‌سوزی ابزاری کارآمد برای مدیریت ریسک و حفظ سرمایه‌های ارزشمند شماست و با انتخاب آگاهانه بیمه آتش‌سوزی، می‌توانید با آرامش‌خاطر بیشتری به کسب‌وکار و زندگی خود بپردازید. به خاطر داشته باشید پیشگیری از آتش‌سوزی همواره اولویت دارد و باید با رعایت نکات ایمنی و استفاده از تجهیزات پیشگیری، احتمال بروز حوادث را به حداقل برسانید.

برای خرید بهترین بیمه آتش سوزی منزل، مراکز تجاری، صنعتی و… این امکان در سایت راهنمای بیمه فراهم شده است تا بیمه‌نامه‌های مختلف را به صورت آنلاین مقایسه کرده و بهترین بیمه را با توجه به نیازهای خود تهیه کنید. کارشناسان ما به طور کامل شما را در این مسیر راهنمایی خواهند کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;

درخواست شما ثبت شد. مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.