راهنمای خرید بیمه برای خودروی صفر کیلومتر

اگر به تازگی ماشین خریدید و قصد خرید بیمه خودروی صفر دارید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد.
بیمه ماشین صفر کیلومتر

ماشین نیز برای بقای عمر خود همانند انسان به بیمه نیاز دارد تا بتواند با سلامت بیشتری مسیر زندگی را بپیماید. «بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه خودرو از جمله بیمه‌های به ترتیب اجباری و اختیاری خودرو هستند که خسارت‌های وارد شده به اتومبیل شما را در اثر حادثه و خطراتی از قبیل سرقت، آتش‌سوزی و غیره جبران می‌کنند.» ما در راهنمای بیمه تلاش می‌کنیم تا با مشاوره و خرید بهترین بیمه خودرو خیالتان را از بابت خسارت وارد شده به خودرو راحت کرده و به خودرو خود حیات دوباره‌ای ببخشید.

راهنمای خرید بیمه برای خودروی صفر کیلومتر

خودروهای صفر کیلومتر با بیمه شخص ثالث  ارائه می‌شوند. بیمه شخص ثالث خسارت مالی و جانی کلیه سرنشینان مجاز داخل وسیله نقلیه و اشخاص ثالث خارج از وسیله نقلیه بیمه شده را تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

منظور از خودروی صفر چیست؟

خودروی صفر در هر صنفی دارای تعاریف مختلفی است. از دید بازار خودرو به خودرویی صفر گفته می‌شود که به‌تازگی از شرکت به بازار ارائه شده باشد یا کارکرد آن از 500 کیلومتر کمتر باشد؛ اما در صنعت بیمه تعریف متفاوتی برای خودروی صفر کیلومتر ارائه شده است. از دید صنعت بیمه، خودرویی صفر کیلومتر است که از زمان تحویل از کارخانه (خودروی صفر کیلومتر داخلی) یا از تاریخ خروج از گمرک (خودروهای صفر کیلومتر خارجی) بیش از سه ماه یا 90 روز نگذشته باشد.

خرید انواع بیمه نامه ماشین صفر کیلومتر

انواع بیمه‌نامه برای خودرو صفر

شرکت‌های بیمه‌گر در حوزه بیمه خودرو دو نوع طرح بیمه کلی را ارائه می‌دهند.

بیمه شخص ثالث خودرو صفر

تمامی خودروهای صفر به همراه بیمه شخص ثالث ارائه می‌شوند؛ چرا که بیمه شخص ثالث ازجمله بیمه‌های اجباری خودرو به شمار می‌رود.

بیمه شخص ثالث یکی از معروف‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین زیرمجموعه‌های بیمه خودرو است که داشتن آن برای تمامی وسایل نقلیه الزامی و اجباری است. این نوع بیمه‌نامه قراردادی است که ما بین شرکت بیمه و خریدار جهت جبران خسارت جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث بسته می‌شود.

 بیمه شخص ثالث یکی از معروف‌ترین و شناخته‌ شده‌ترین زیرمجموعه‌های بیمه خودرو است

در بیمه شخص ثالث ماشین صفر کیلومتر، مالک خودرو یا صاحب بیمه‌نامه شخص اول است و به‌عنوان بیمه‌گذار شناخته می‌شود. شرکت ارائه دهنده بیمه، بیمه‌گر است که بر طبق قرارداد در قبال دریافت حق بیمه از بیمه‌گذار، هزینه‌ها تا سقف تعهدات مندرج در بیمه نامه  را جبران می‌کند. شخص سوم یا ثالث نیز تمامی سرنشینانی (مجاز طبق کارت خودرو) و افراد خارج از خودرو بغیر از راننده است که در حادثه خودرو خسارت دیده‌اند.

پیشنهاد بیمه‌نامه: مشاوره رایگان خرید بیمه شخص ثالث ماشین صفر کیلومتر

به‌طورکلی بیمه شخص ثالث خسارت‌های جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث را تحت پوشش قرار می‌دهد و شرکت‌های بیمه موظف هستند در صورت بروز حادثه تمامی هزینه‌ها تا سقف تعهدات مندرج در بیمه  را جبران کنند. از جمله پوشش‌های بیمه شخص ثالث می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:

پوشش خسارت مالی:

جبران خسارت‌هایی که به سبب حوادث مشمول بیمه شخص ثالث به اموال و وسایل نقلیه شخص ثالث وارد می‌شود.

پوشش خسارت جانی:

جبران خسارت‌های جانی و بدنی وارد شده به اشخاص ثالث؛ که این پوشش شامل دو بخش است:

  • جبران خسارت‌های ناشی از شکستگی، از کار افتادگی و نقص عضو
  • پرداخت دیه در صورت فوت شخص ثالث

پوشش حوادث راننده و سرنشینان:

بیمه حوادث سرنشینان و راننده ازجمله پوشش‌هایی است که به همراه بیمه شخص ثالث ارائه می‌شود و نیازی به خرید مجزا ندارد. این بیمه‌نامه خسارات جرح و فوت وارد شده به راننده مقصر در حادثه را تحت پوشش قرار می‌دهد.

بیمه ماشین صفر 3

بیمه بدنه ماشین صفر

بیمه بدنه ماشین صفر کیلومتر یکی از بیمه‌های غیراجباری و در عین حال یکی از پرطرفدارترین بیمه‌ها بعد از بیمه شخص ثالث است که برای انواع خسارت‌ها پوشش‌های متنوعی را در نظر گرفته است. با استفاده از این بیمه مالکان وسایل نقلیه می‌توانند خودرو خود را در برابر خطرات اصلی (حادثه، آتش‌سوزی، سرقت) و فرعی (سرقت لوازم جانبی اتومبیل، بلایای طبیعی و غیره) بیمه کنند تا در صورت بروز حادثه طبق قرارداد شرکت بیمه خسارت وارد شده به بدنه وسایل نقلیه را جبران کند.

ماشین‌های صفر کیلومتر در صورت بیمه شدن نزد شرکت‌های بیمه دارای تخفیف ویژه هستند. البته به خودروهای وارداتی یا ساخت کشور که کمتر از 90 روز به ترتیب از تاریخ خروج از گمرک و تاریخ خروج از کارخانه  آن‌ها گذشته باشد، تخفیفات قابل ملاحظه‌ای (تخفیف صفر ) تعلق می‌گیرد.

پیشنهاد بیمه نامه: خرید بیمه بدنه کیلومتری برای ماشین صفر کیلومتر ویژه مناطق آزاد

نرخ  بیمه شخص ثالث ماشین صفر چقدر است؟

نرخ بیمه شخص ثالث بر چند اساس مختلف تعیین و محاسبه می‌شود. عوامل متعددی وجود دارند که بر هزینه و قیمت نهایی بیمه شخص ثالث تأثیر می‌گذارند. از جمله این عوامل می‌توان به بیمه مرکزی اعلام‌کننده حق بیمه پایه، نوع کاربری وسیله نقلیه، سقف تعهدات شرکت بیمه در سال جاری، تخفیف‌های شرکت بیمه و مدت اعتبار بیمه شخص ثالث اشاره کرد.

هر یک از این عوامل بر میزان و قیمت نهایی حق بیمه تاثیرگذار هستند و محاسبه قیمت نهایی نرخ بیمه با در نظر گرفتن این موارد انجام می‌گیرد.

جهت استعلام و خرید بیمه ماشین( شخص ثالث )می‌توانید به‌صورت آنلاین از سایت راهنمای بیمه  اقدام کنید و با مقایسه طرح‌های شرکت‌های متنوع بیمه بهترین و مناسب‌ترین بیمه را انتخاب کنید.

پوشش‌های بیمه ماشین صفر

بیمه شخص ثالث خودروهای صفر مانند دیگر وسایل نقلیه خسارت‌های جانی و مالی وارد شده به اشخاص ثالث را طبق قرارداد و تعهدات مندرج در بیمه‌نامه تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

  •       جبران خسارت‌های جانی وارد شده به اشخاص ثالث (به غیر از راننده مقصر) در حوادث رانندگی
  •       جبران خسارت‌های مالی وارد شده به اموال اشخاص ثالث در حادثه رانندگی
  •       جبران خسارت‌های جانی وارد شده به راننده خودروی مقصر توسط بیمه حوادث سرنشین (از پوشش‌های بیمه شخص ثالث)

تخفیف بیمه بدنه خودرو صفر

یکی از راه‌های کاهش حق بیمه ماشین صفر استفاده از تخفیفات بیمه بدنه خودروی صفر یا به اصطلاح تخفیفات صفری است. اگر پیش از خودروی جدید وسیله‌ی نقلیه دیگری داشتید ( با همین کاربری) که دارای تخفیف عدم خسارت بود و از تخفیف استفاده نکرده بودید، جای نگرانی نیست! شما می‌توانید به راحتی تخفیف عدم خسارت خودروی پیشین خود را منتقل کنید و برای بیمه بدنه اتومبیل صفر خود استفاده کنید.

انتقال تخفیفات بیمه بدنه خودروی قبلی به ماشین صفر

در صورتی که خودروی جدید خریده‌اید می‌توانید با تخفیف نداشتن خسارت و مواردی از این قبیل (آگاهی از شرایط انتقال تخفیف بیمه به ماشین صفر) بیمه بدنه ماشین خود را به دیگری انتقال دهید. حتما توجه داشته باشید که این کار باید تا 24 ساعت بعد از خرید و معامله انجام شود.

چه عواملی بر قیمت بیمه بدنه خودرو صفر اثر می‌گذارد؟

نرخ حق بیمه بدنه خودروی صفر به عوامل مختلفی از جمله ارزش خودرو در بازار،  تعداد سیلندر خودرو ، سال ساخت خودرو ،پوشش‌های اضافی بیمه بدنه ، و برخورداری از تخفیفات بیمه بدنه (از جمله تخفیفات گروهی، مناسبتی، خودروهای وارداتی و تخفیف عدم خسارت خودروی پیشین) بستگی دارد. هریک از این عوامل به‌صورت جداگانه بر قیمت بیمه بدنه ماشین صفر تأثیر می‌گذارند.

با مراجعه به سایت راهنمای بیمه و تکمیل فرم آنلاین قیمت بیمه بدنه ماشین صفر را استعلام بگیرید.

مراحل صدور و پیگیری بیمه برای اتومبیل صفر

جهت خرید بیمه برای خودروی صفر کیلومتر می‌توانید به‌صورت حضوری یا آنلاین و با در دست داشتن مدارک لازم ازجمله کارت مالکیت خودرو و کارت برگ سبز اقدام کنید. بعد از تحویل مدارک، کارشناسان بیمه جهت تعیین سلامت و اصالت ماشین صفر اقدام به بازدید از خودروی شما خواهند کرد. پس از تعیین سلامت و ارزش خودرو توسط کارشناسان، شرکت بیمه با دریافت مبلغ از بیمه‌گذار و اعمال تخفیفات ، بیمه‌نامه را صادر خواهد نمود.

بیمه‌های شرکت ایران خودرو برای ماشین صفر کیلومتر

شرکت ایران خودرو به‌جای بیمه ماشین صفر (بیمه خودرو صفر ایران خودرو) طرحی تحت عنوان کارت طلایی را به مالکان خودرو ارائه می‌دهد. این طرح هزینه‌های حوادث طبیعی، سرویس در محل، تعویض لاستیک، سرقت جزئی، ایاب و ذهاب امداد سیار و غیره را پوشش می‌دهد.

مدارک مورد نیاز برای تمدید یا خرید بیمه ماشین صفر

  •       کارت ماشین و یا کارت سبز
  •       کارت ملی و یا کارت شناسایی مالک خودرو
  •       برگه خروج از کارخانه برای خودروهای ایرانی (فاکتور فروش )
  •       برگه خروج از گمرک برای خودروهای خارجی 
  •       تکمیل فرم سایت

تمدید بیمه بدنه ماشین صفر

در صورت معتبر بودن بیمه‌نامه، تمدید بیمه نامه با همان شرکت بیمه قبلی نیازی به کارشناسی مجدد برای تمدید بیمه وجود ندارد. اگر تاریخ اعتبار بیمه شما تمام شده باشد، کارشناسان ما جهت هماهنگی بازدید تماس میگیرند.

انتقال بیمه شخص ثالث خودروی قبلی به خودروی صفر جدید

طبق قوانین راهنمایی و رانندگی جمهوری تمامی خودروهای نو و صفر از زمان خروج از کارخانه از بیمه شخص ثالث برخوردار هستند؛ بنابراین تا زمان سررسید تمدید بیمه نامه ماشین صفر یعنی از سال دوم به بعد امکان انتقال بیمه و تخفیفات آن به خودروی صفر وجود ندارد. پس از سال دوم می‌توانید نسبت به انتقالات اقدام کنید.

نحوه استعلام بیمه ماشین صفر

اگر قصد استعلام سوابق بیمه شخص ثالث یا بیمه بدنه ماشین خود را دارید می‌توانید از طریق سایت درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی https://iran.gov.ir/online_service/14 اقدام کنید.

کافی است در این سایت اطلاعاتی از قبیل شماره موتور، شماره شاسی، شماره VIN، شماره بیمه‌نامه، شماره پلاک و شرکتی که در آن بیمه شده‌اید را در کادرهای مشخص شده وارد کنید تا وضعیت و سوابق بیمه، تاریخ شروع و پایان بیمه، صحت و اصالت و همچنین کد یکتای بیمه مرکزی بررسی و به شما نشان داده شود.

استعلام قیمت و خرید بیمه ماشین برای خودرو صفر کیلومتر

بهترین بیمه بدنه خودرو صفر: چطور بهترین بیمه بدنه را برای خودرو صفر انتخاب کنیم؟

بیمه بدنه خودرو در شرکت‌های مختلف بیمه دارای خدمات و پوشش‌های مختلفی است. علاوه‌بر این بیمه بدنه خودروهای صفر برخلاف بیمه شخص ثالث در شرکت‌های مختلف دارای حق بیمه متفاوتی است. همین امر انتخاب بیمه بدنه را برای صاحبان وسایل نقلیه دشوار کرده است؛ بنابراین استعلام بیمه بدنه خودروی صفر از شرکت‌های مختلف و معتبر بیمه جهت مقایسه قیمت، خدمات و پوشش‌های آن این امکان را بیمه‌گذاران می‌دهد تا مناسب‌ترین و بهترین بیمه بدنه را برای خودروهای صفر خود انتخاب کنند.

خرید آنلاین بیمه بدنه خودرو صفر از سامانه راهنمای بیمه

جهت استعلام و خرید بیمه بدنه خودرو صفر با بهترین قیمت از سامانه آنلاین راهنمای بیمه مراحل زیر را با دقت طی کنید:

1-   در گام اول وارد وارد قسمت بیمه خودروی سایت راهنمای بیمه شده و فرم مربوط به اطلاعات بیمه‌گذار را پر کنید.

2-    سپس مشخصات خودرو نظیر سال ساخت، برند، کاربری و نوع خودرو (داخلی، وارداتی و یا مونتاژ) را به‌درستی و با دقت در کادرهای مشخص شده وارد کنید.

3-     در صفحه مقایسه و انتخاب می‌توانید از بین گزینه‌های پیشنهادی سامانه، مناسب‌ترین طرح‌های بیمه بدنه خودرو را که توسط شرکت‌های مختلف ارائه شده را بر اساس شرایط‌تان انتخاب کنید.

4-     در گام آخر با تکمیل مشخصات و پرداخت حق بیمه بدنه خودرو، در کوتاه‌ترین زمان بیمه خودرو برای شما صادر می‌شود.

تمدید بیمه شخص ثالث خودرو صفر

در سایت راهنمای بیمه علاوه بر خرید بیمه بدنه خودرو صفر با بهترین قیمت امکان تمدید انواع بیمه خودرو نظیر بیمه شخص ثالث نیز وجود دارد. کافی است به صفحه خرید بیمه شخص ثالث ماشین وارد شده و با وارد کردن اطلاعات و پرداخت هزینه در کوتاه‌ترین زمان بیمه شخص ثالث خودرو را تمدید کنید.

سوالات متداول

بیمه بدنه خودرو صفر کیلومتر کدام خسارت‌ها را پوشش نمی‌دهد؟

حمل بار بیش از حد مجاز
بکسل کردن خودرو با ماشین‌های غیر مجاز
خسارت‌های ناشی از جنگ، شورش، حمله یا اعتصاب
خسارت‌های مستقیم و غیرمستقیم ناشی از انفجارهای هسته‌ای
رانندگی بدون گواهینامه، با گواهینامه نامرتبط یا گواهینامه ابطال شده
خسارت‌‌های عمدی وارده توسط شخص بیمه‌گذار، مالک یا راننده ماشین
تصادف به‌دلیل استفاده از مواد مخدر، نوشیدنی‌های الکلی و روان‌گردان‌ها توسط راننده

 آیا خودروی من صفر کیلومتر محسوب می‌شود؟

اگر خودروی خود را از محل نمایندگی تحویل گرفته‌ باشید از زمان تحویل از شرکت خودرو و شماره‌گذاری آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، خودروی شما صفر کیلومتر است.

    آیا ماشین صفر بیمه بدنه دارد؟

خیر – فقط آن دسته از خودروهای صفری که به‌صورت لیزینگی (اقساطی) به فروش می‌رسند در کنار بیمه شخص ثالث دارای بیمه بدنه به‌صورت اجباری نیز هستند.

    بیمه بدنه خودرو اجباری است؟

خیر برخلاف بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه خودرو اختیاری است و مالکان خودرو می‌توانند در صورت تمایل آن را خریداری کنند.

  خودرو صفر تا چه مدت بیمه دارد؟

 خودروهای صفر دارای بیمه شخص ثالث هستند که اعتبار این بیمه نامه نیز یک سال است.

 آیا ماشین صفر کارخانه بیمه  شخص ثالث دارد؟

بله تمام ماشین‌های صفر که به صورت نقدی از کارخانه خریداری می‌شوند قبل از خروج از کشور مبدا از بیمه شخص ثالث خودرو برخوردار هستند؛ اما ماشین‌های لیزینگی (اقساطی) صفر در کنار بیمه شخص ثالث دارای بیمه بدنه خودرو نیز هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;

درخواست شما ثبت شد. مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.