بیمه بدنه ماشین سنگین

در این بلاگ اختصاصی از راهنمای بیمه به شرح کامل شرایط و پوشش‌های بیمه بدنه ماشین سنگین خواهیم پرداخت. این بیمه‌نامه پوشش کاملی از خسارت‌های وارد شده به ماشین‌آلات دیزلی بر اثر حوادثی از قبیل تصادف، سرقت، آتش‌سوزی، و واژگونی را فراهم می‌آورد. علاوه بر این بسیاری از شرکت‌های بیمه پوشش‌های اضافی متعددی ارائه می‌کنند که می‌توانند بر اساس نیازهای خاص شما بسیار کاربردی باشند.
معرفی بیمه بدنه ماشین سنگین

حفظ دارایی‌های ارزشمند از اصلی‌ترین دغدغه‌های انسان مدرن است. بیمه یکی از مواردی است که به حفظ دارایی‌ها می‌پردازد. ماشین آلات سنگین نیز از دارایی‌های محسوب می‌شوند که همیشه در جاده‌ها و راه‌ها در معرض خطرات و آسیب‌های جدی قرار دارند و بیمه کردن آنها برای صاحبان این  نوع ماشین آلات پیشنهاد انتخابی هوشمندانه به شمار می‌رود.

یکی از راه‌های پیش بینی و جبران خسارت‌های وارده شده به ماشین‌های سنگین، استفاده از بیمه بدنه وسایل نقلیه سنگین است. بیمه ماشین‌های سنگین برای صاحبان خودرو‌های سنگین دیزلی مانند کامیون‌ها و تریلی‌ها یک انتخاب هوشمندانه است.

معرفی و شرایط بیمه بدنه خودرو‌های سنگین (کامیون، تریلی و …)

بیمه ماشین آلات سنگین نیز مثل سایر بیمه‌ بدنه‌های مربوط به خودرو یکی از پر طرفدار‌ترین بیمه‌نامه‌ها محسوب می‌شود که به جبران ضرر‌ها و خسارت‌های مالی وارد شده به ماشین‌های سنگین در اثر تصادفات و … می‌پردازد. این خسارات شامل پوشش‌های اصلی و فرعی می‌شود.

این بیمه در دسته‌ی بیمه‌های اجباری قرار نمی‌گیرد و افراد تنها در صورت نیاز و علاقه می‌توانند آن را خریداری کنند.

پوشش‌های اصلی و فرعی بیمه بدنه ماشین آلات سنگین

پوشش‌های بیمه بدنه خودرو‌های سنگین

پوشش‌های بیمه ماشین آلات سنگین را می‌توانیم به دو دسته‌ی پوشش‌های اصلی و پوشش‌های فرعی تقسیم بندی کنیم. جبران خسارت مواردی که در ذیل این پوشش‌ها قرار می‌گیرند، به عهده‌ی شرکت بیمه گر خواهد بود.

 در نظر داشته باشید که پوشش‌های اصلی قابل حذف از بیمه نامه نیستند و ثابت هستند اما برای پوشش‌های تکمیلی یا فرعی حق انتخاب دارید و می‌توانید با توجه به نیاز خود و به دلخواه، آن‌ها را بر گزینید و به بیمه‌نامه‌ی خود اضافه کنید. پوشش‌های فرعی را می‌توانید حتی پس از صدور بیمه نامه به لیست خود اضافه کنید.

پوشش‌های اصلی

  • تصادفات
  • سرقت کلی خودرو
  • آتش سوزی
  • انفجار
  • واژگونی
  • صاعقه

پوشش‌های فرعی

  • شکست شیشه
  • نوسانات قیمت
  • بلایای طبیعی (سیل ، زلزله ،طوفان و گردباد،…)
  • مواد شیمیایی
  • سرقت قطعات 
  • سرقت یدک
  • اسید پاشی و رنگ پاشی
  • تزانزیت
  • ایاب و ذهاب

* نکته: اگر صاحب ماشین سنگین زمانی قصد حمل بار به بیرون از مرز‌های کشور را داشته باشد می‌تواند الحاقیه‌ای را به مدت زمان مشخصی خریداری کند و این پوشش‌ها برای مدت  کوتاهی به بیمه نامه خود اضافه کند یا به جهت ترانزیت شدن خودرو  این بیمه به صورت جداگانه در گمرک صادر می‌شود.

استعلام بیمه بدنه کامیون

بیمه بدنه ماشین سنگین شامل چه ماشین‌هایی می‌شود؟

تمام ماشین‌های سنگین من جمله کامیون کشنده، کامیون کمپرسی، کامیون بارکش، تریلر کفی، ماشین کانتینر‌دار، تریلی حمل ماشین، تریلی تانکر دار، بونکر سیمان، کامیون میکسر دار، کامیون حمل سوخت و مواد اشتعال پذیر، کامیون اتاق کمپرسی و یخچال دارد، خودرو، کامیونت، خودرو‌های کشنده و یدک‌های آنها می‌توانند بیمه شوند.

 البته در نظر داشته باشید که یدک‌ها را باید به صورت جداگانه به عنوان موارد تحت پوشش اضافی یا فرعی به بیمه نامه اضافه کرد و هزینه‌ی آن را نیز به صورت جداگانه پرداخت کرد.

خرید بیمه نامه بدنه ماشین سنگین از راهنمای بیمه

برای خرید بیمه بدنه ماشین سنگین می‌توانید بدون نیاز به مراجعه حضوری و تنها از طریق سایت «راهنمای بیمه»، شرکت‌های بیمه‌ی مختلف را با یکدیگر مقایسه کنید و به صورت کاملا آنلاین بیمه‌ی مورد نظر خودتان را انتخاب و خریداری کنید. فهرست کامل شرکت‌های معتبر بیمه را می‌توانید در راهنمای بیمه در یک لیست مشاهده کنید، به صورت آنلاین به محاسبه بیمه بدنه ماشین سنگین بپردازید، استعلام بگیرید و قیمت بیمه بدنه ماشین سنگین‌‌ها را مقایسه کنید.

سایر بیمه نامه‌های مرتبط را هم، مانند بیمه حوادث راننده ماشین های سنگین و بیمه تکمیلی رانندگان ماشین سنگین، می‌توانید در سایت راهنمای بیمه مشاهده و با کمک مشاوره‌ی اینترنتی راهنمای بیمه خریداری کنید.

استعلام و دریافت بیمه بدنه ماشین سنگین

قیمت بیمه نامه بدنه ماشین سنگین

ارزان ترین قیمت بیمه نامه کامیون، کامیونت، تریلی و خودروهای کشنده و باری در شرکت های مختلف را می‌توانید در سامانه‌ی «راهنمای بیمه» مشاهده کنید. البته در نظر داشته باشید که قیمت این بیمه نامه در شرکت‌های بیمه مختلف، متفاوت است.

قیمت بیمه‌ بدنه ماشین سنگین را عوامل مختلفی من جمله نوع، ظرفیت بارگیری ماشین‌های سنگین، اتاق بار،قیمت یدک کامیون، قیمت کامیون،  نوع وسیله‌ی نقلیه، برند، سال ساخت و تیپ آن مشخص می‌کند.

مراحل صدور و دریافت بیمه بدنه ماشین سنگین از راهنمای بیمه

برای دریافت بیمه بدنه ماشین سنگین، لازم است ابتدا فرم پیشنهاد بیمه نامه را تکمیل کنید و مدارک و اطلاعات مورد نیاز برای صدور بیمه نامه را به شرکت بیمه مورد نظر ارائه کنید. از این مدارک می‌توانیم به تصویر خودرو و کارت ملی صاحب خودرو،کارت خوردو و یا سند خودرو اشاره کنیم.

مدت زمان این بیمه نامه حداقل یک سال است و می‌توان آن را برای چندین سال متمادی نیز تمدید کرد.

 بعد از این مرحله و انجام بررسی‌های لازم کارشناس شرکت بیمه در خصوص میزان ریسک، تخمین هزینه حق بیمه توسط شرکت بیمه مشخص می‌شود. حق بیمه می‌تواند با توجه به شرایط شرکت بیمه به صورت تماما نقدی یا نقدی-اقساطی پرداخت شود.

 قیمت بیمه ماشین سنگین

شرایط فسخ بیمه بدنه ماشین سنگین

بیمه بدنه ماشین سنگین را هم می‌توان مانند سایر بیمه نامه‌ها در صورت تمایل فسخ کرد. در نظر داشته باشید که در صورتی که فسخ از طریق بیمه گذار انجام شود، حق بیمه به صورت کوتاه مدت بازگشت خواهد خورد و در صورتی که بیمه نامه از طرف بیمه‌گر فسخ شده باشد، مبلغ نهایی به صورت پرداخت روزشمار، به بیمه گذار بازگشت داده خواهد شد. در نظر داشته باشید که در کل با اخطار ۲۰ روزه طرفین و ارائه‌ی دلایل مستدل می‌توان بیمه نامه را فسخ کرد.

فرایند اعلام و دریافت خسارت بیمه بدنه ماشین سنگین

برای دریافت خسارت، لازم است زمان وقوع حادثه و تاریخ دقیق آن را به همراه شرح کامل حادثه به شرکت بیمه اعلام و سپس گزارش پلیس، بیمه نامه و کارت خودرو را به به شرکت بیمه ارائه کنید.

در نظر داشته باشید که حق بیمه حتما باید قبل از وقوع حادثه پرداخت شده باشد و در صورت پرداخت اقساطی، بدهی معوق وجود نداشته باشد تا بتوانید از مزایای  بیمه بدنه ماشین سنگین استفاده کنید. در صورت وجود بدهی، در زمان پرداخت خسارت، مبلغ بدهی بیمه‌گذار از پرداختی بیمه‌گر کسر خواهد شد.

سوالات متداول

۱- برای صدور بیمه نامه بدنه ماشین‌های سنگین چه مدارکی لازم است؟

کارت خودرو و یا سند خودرو،  گواهینامه راننده، کارت ملی صاحب خودرو( اگر راننده شخص دیگری باشد، کارت ملی راننده) و اگر بیمه نامه سال قبل نیز تهیه شده بوده، تصویر بیمه نامه سال قبل  نیز لازم است.

۲- کدام شرکت بیمه برای بیمه بدنه ماشین های سنگین بهتر است؟

شرکت‌های مختلفی خدمات بیمه بدنه ماشین آلات سنگین را ارائه می‌دهند اما پوشش‌های اصلی آنها یکسان است و صرفا در برخی پوشش‌های فرعی با هم تفاوت‌هایی دارند. در ضمن می‌توانید از کارشناسان راهنمای بیمه، برای دریافت بهترین بیمه نامه بدنه ماشین‌های سنگین، کمک بگیرید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;

درخواست شما ثبت شد. مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.