بهترین بیمه آتش سوزی

برای خرید بهترین بیمه آتش سوزی لازم است با پوشش‌های اصلی و اضافی این بیمه‌نامه آشنا باشید. همچنین آشنایی با شرایط بیمه‌نامه آتش‌سوزی به شما کمک می‌کند مناسب‌ترین بیمه‌نامه را با توجه به نیازهایتان انتخاب کنید. انتخاب بیمه‌گر هم از نظر میزان توانگری، حق بیمه و فرانشیز پوشش‌های اضافی اهمیت دارد. با در نظر گرفتن پیچیدگی عوامل تأثیرگذار در تهیه بهترین بیمه آتش‌سوزی، توصیه ما به شما، مشاوره با کارشناسان دلسوز و باتجربه راهنمای بیمه است.
بهترین بیمه آتش سوزی

برای انتخاب بهترین بیمه آتش‌سوزی به چه نکاتی توجه کنیم؟ شما در هنگام خرید بیمه‌نامه آتش‌سوزی در مورد چند موضوع اساسی تصمیم‌گیری خواهید کرد: چه پوشش‌هایی را انتخاب کنید، بیمه‌نامه با چه شرایطی تهیه کنید و بیمه خود را از کدام بیمه‌گر خریداری کنید. هر چه اطلاعات بیشتری در این زمینه‌ها داشته باشید، بیمه بهتری خریداری کرده و اطمینان خاطر بیشتری خواهید داشت.

بهترین بیمه آتش سوزی منزل

بیمه آتش سوزی چیست و چه پوشش‌هایی دارد؟

بیمه آتش‌سوزی همان طور که از نامش مشخص است، یک قرارداد بیمه‌ای برای جبران خسارت‌های ناشی از آتش‌سوزی است. پوشش‌های اصلی بیمه آتش سوزی شامل آتش‌سوزی، صاعقه و انفجار است. علاوه بر این با توجه به نیازتان می‌توانید خطرات بیشتری مانند ترکیدگی لوله‌های آب، زلزله، سیل، خسارات ناشی از برف سنگین و بسیاری از حوادث دیگر را هم تحت پوشش قرار دهید.
در ضمن شما می‌توانید با پرداخت حق بیمه اضافی هزینه پاکسازی پس از حادثه یا خسارات وارده به همسایگان (شخص ثالث) را نیز جبران کنید تا جلوی خسارات سنگین گرفته شود. با خرید بیمه آتش‌سوزی خانه یا محل کار خود را در برابر طیف گسترده‌ای از خطرات طبیعی و غیرطبیعی ایمن خواهید کرد.

چگونه بهترین بیمه آتش‌سوزی را خریداری کنیم؟

بهترین بیمه آتش‌سوزی بیمه‌ای است که در هنگام بروز حادثه در کمترین زمان خسارت وارده به شما را جبران کند. برای انتخاب چنین بیمه‌‌نامه‌ای لازم است به چند نکته اساسی توجه کنید:

در انتخاب نوع بیمه‌نامه آتش‌سوزی دقت کنید

بیمه‌ای که برای منزل مسکونی تهیه می‌کنید، با بیمه‌ای که برای مغازه خود خریداری می‌کنید متفاوت است. بنابراین در اولین قدم، لازم است بیمه‌نامه درست بر اساس نوع ملک انتخاب کنید.

بیمه‌نامه آتش‌سوزی با شرایط مناسب انتخاب کنید

بیمه‌های آتش‌سوزی با شرایط متنوعی ارائه می‌شوند. به عنوان مثال، اگر برای منزل مسکونی بیمه خریداری می‌کنید، بیمه‌نامه با شرایط ثابت می‌تواند پاسخگوی نیازهای شما باید. اما برای بیمه کردن انبار که میزان اجناس داخل ساختمان پیوسته در حال تغییر است، بهتر است بیمه‌نامه با شرایط شناور خریداری کنید.

از پوشش‌های اضافی کاربردی غافل نشوید

بیمه آتش‌سوزی پوشش‌های اضافه متنوعی دارد. پوشش‌هایی مانند سرقت با شکست حرز یا ترکیدگی لوله‌های آب برای بسیاری از ساختمان‌ها کاربردی هستند. بعضی از پوشش‌ها به منطقه جغرافیایی بستگی دارند. به عنوان مثال، ساکنین مناطق زلزله‌خیز یا سیل‌خیز بهتر است پوشش‌های سیل و زلزله را هم خریداری کنند. همچنین کاربری ساختمان تأثیر قابل ملاحظه‌ای در انتخاب پوشش‌های اضافی دارد. به عنوان مثال مجموعه‌های صنعتی بهتر است خرید پوشش ظروف تحت فشار را جدی بگیرند. 

در انتخاب بیمه‌گر دقت کنید

در نهایت، بیمه‌گری که انتخاب می‌کنید یکی از مهمترین عوامل در بهره‌مندی به موقع از خدمات بیمه آتش‌سوزی است. بیمه‌گری که توانگری بالایی داشته باشد، در صورت بروز حادثه سرعت بیشتری در پرداخت خسارت داشته و حمایت بهتری به عمل خواهد آورد. نرخ بیمه آتش‌سوزی و فرانشیز پوشش‌های اضافه از دیگر عواملی هستند که می‌توانید در انتخاب شرکت بیمه در نظر بگیرید.

انتخاب بهترین بیمه آتش سوزی

بهترین بیمه آتش‌سوزی بر اساس نوع اموال

نوع اموالی که قصد بیمه کردن آن‌ها را دارید، اولین عامل تاثیرگذار در انتخاب بیمه‌نامه آتش‌سوزی مناسب است. بیمه‌های آتش‌سوزی به سه دسته تقسیم می‌شوند.

  • بیمه آتش‌سوزی مسکونی: این بیمه‌نامه خسارت ناشی از حریق، صاعقه، انفجار و سایر خطرات تحت پوشش را برای ساختمان و اسباب و اثاثیه منزل مسکونی، مجتمع مسکونی، ویلا و آپارتمان جبران می‌کند. 
  • بیمه آتش‌سوزی مراکز صنعتی: این بیمه‌نامه خسارت ناشی از حریق، صاعقه، انفجار و سایر خطرات تحت پوشش را برای ساختمان انواع کارخانه و کارگاه، ماشین‌آلات و تاسیسات جبران می‌کند.
  • بیمه آتش‌‌سوزی مراکز غیرصنعتی: این بیمه‌نامه خسارت ناشی از حریق، صاعقه، انفجار و سایر خطرات تحت پوشش را برای ساختمان، انبار، تاسیسات و اثاثیه انواع واحد‌های تجاری، اداری، رفاهی، آموزشی، خدماتی جبران می‌کند.

بهترین بیمه آتش‌سوزی بر اساس شرایط بیمه‌نامه آتش‌سوزی

بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی ممکن است شرایط مختلفی داشته باشند که شما باید بر اساس نیاز و اموال خود، بهترین بیمه را انتخاب کنید. انواع بیمه‌های آتش‌سوزی بر اساس شرایط بیمه‌نامه را می‌توانیم در 4 دسته قرار دهیم که در جدول زیر با آن‌ها آشنا می‌شوید:

انواع بیمه‌نامه آتش‌سوزیتوضیح شرایط
بیمه‌نامه با شرایط ثابتدر این نوع بیمه‌نامه، مبلغ خسارت پرداختی توسط شرکت بیمه بر اساس ارزش به‌روز و واقعی اموال و مطابق تعهدات بیمه‌گر جبران می‌شود. بیمه‌نامه با سرمایه ثابت می‌تواند بهترین بیمه منازل مسکونی باشد، چراکه سرمایه موجود در آن تغییر چندانی ندارد.
بیمه‌نامه با شرایط شناور (بیمه‌نامه اظهارنامه‌ای)این نوع بیمه‌نامه مناسب اموالی است که سرمایه‌ی موجود در آن مدام در حال تغییر است؛ مانند انبارها. در این بیمه‌نامه با توجه به نوسانات ارزش اموال، امکان افزایش یا کاهش سرمایه وجود دارد و بیمه‌گزار به صورت ماهانه لیستی از اموال خود را در اختیار بیمه‌گر می‌گذارد تا امکان جبران خسارات وجود داشته باشد.
بیمه‌نامه فرست لاست (First Lost)اگر بیمه‌گزار مطمئن باشد که در صورت بروز خسارت، امکان از بین رفتن تمام مورد بیمه وجود ندارد، بهتر است بیمه‌نامه با شرایط فرست لاست (اولین آتش‌سوزی یا اولین خسارت) تهیه کند. به عنوان مثال، در صورتی که اموال بیمه شده در سطح جغرافیایی وسیعی پراکنده باشند، در اثر بروز حادثه تنها بخشی از دارایی‌ها دچار آسیب خواهد شد. در بیمه‌نامه با شرایط فرست لاست، کل اموال بیمه می‌شوند، اما در صورت بروز حادثه، تنها بخشی از خسارت با توجه به تعهدات بیمه‌گر و شرایط بیمه‌نامه جبران خواهد شد. به همین دلیل حق بیمه با ۳۰ الی ۴۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شود که باعث کاهش هزینه‌های بیمه آتش‌سوزی می‌شود.
بیمه‌نامه با شرایط جایگزینیدر بیمه‌نامه با شرایط جایگزینی، بیمه‌گر متعهد می‌شود در صورت آسیب‌دیدگی اموال در آتش‌سوزی، هزینه جایگزینی آنها را با نرخ روز پرداخت کند. این نوع بیمه‌نامه برای مقابله با اثر تورم بسیار کاربردی است و ساختمان، ماشین‌آلات و تاسیسات را شامل می‌شود. دقت کنید که برای استفاده از شرایط جایگزینی، اموال جایگزین شده باید از نظر کیفی، مشخصاتی مشابه با اموال بیمه شده داشته باشند.

کاربردی‌ترین پوشش‌های اضافی بیمه آتش‌سوزی

پوشش‌های بیمه آتش‌سوزی مشخص‌کننده‌ حدود و میزان خسارت‌هایی است که شرکت بیمه موظف است در صورت وقوع حادثه آتش‌سوزی، آن‌ها را جبران کند. بیمه آتش‌سوزی به طور کلی دو دسته خسارت را تحت پوشش قرار می‌دهد که شامل موارد زیر است:

خسارات اصلی: 

  • آتش‌سوزی: خسارت‌های مستقیم وارده به اموال بیمه‌شده (مانند ساختمان، تاسیسات، اثاثیه و موجودی انبار) به دلیل آتش‌سوزی
  • صاعقه: خسارت‌های وارده به اموال بیمه‌شده به دلیل صاعقه
  • انفجار: خسارت‌های وارده به اموال بیمه‌شده به دلیل انفجار

خسارات اضافی: 

  • سیل و زلزله 
  • خسارت‌های ناشی از ترکیدگی لوله آب
  • طوفان و تندباد
  • ضایعات مربوط به آب برف و باران
  • هزینه پاکسازی و برداشت ضایعات
  • سرقت با شکست حرز
  • انفجار ظروف تحت فشار صنعتی
  • ریزش، فروکش کردن و رانش زمین
  • ریزش سقف ناشی از سنگینی برف
  • شکست شیشه
  • سقوط هواپیما
  • ریزش کوه و سقوط بهمن
  • نشت دستگاه آب‎فشان
  • مسئولیت ناشی از انفجار و آتش‌‎سوزی وارد شده به همسایگان

پوشش‌های اضافی به صورت اختیاری ارائه می‌شوند و شما می‌توانید با پرداخت حق بیمه بیشتر، آن‌ها را به بیمه‌نامه خود اضافه کنید. میزان تعهدات شرکت بیمه در قبال هر یک از خسارات تحت پوشش، در بیمه‌نامه مشخص می‌شود و شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، بهترین بیمه آتش سوزی را بر اساس پوشش‌های آن انتخاب کنید. 

در ضمن بهتر است استثنائات بیمه‌نامه را نیز در نظر داشته باشید. برخی از خسارات مانند خسارت‌های ناشی از جنگ، عمد و تقصیر بیمه‌گزار و… از پوشش این بیمه‌نامه خارج هستند.

پوشش های اصلی و اضافی بیمه آتش سوزی

انتخاب بهترین بیمه‌گر برای خرید بیمه آتش‌سوزی

برای انتخاب بهترین بیمه‌گر در هنگام خرید بیمه آتش‌سوزی می‌توانید به چند نکته کلیدی توجه کنید: توانگری شرکت، تعرفه‌ها و نحوه محاسبه حق بیمه، و فرانشیز پوشش‌های اضافه.

سطح توانگری مالی شرکت بیمه

توانگری مالی شرکت بیمه پشتوانه‌ای محکم برای ایفای تعهدات آن در زمان وقوع حادثه است. شرکتی که از توانگری مالی بالایی برخوردار باشد، تضمین بیشتری‌ برای جبران خسارت بیمه‌گزاران دارد. بنابراین به سراغ شرکت‌های بیمه‌ای بروید که از نظر مالی وضعیت مطلوبی داشته و مجوزهای لازم از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران را دریافت کرده باشند. در سایت راهنمای بیمه در زمان خرید بیمه آتش‌سوزی می‌توانید میزان توانگری مالی بیمه‌گرهای مختلف را مقایسه کرده و بهترین بیمه را با توجه به این ویژگی انتخاب کنید.

تعرفه‌ها و نرخ بیمه آتش‌سوزی

حق بیمه‌ای که برای بیمه آتش‌سوزی پرداخت می‌کنید در شرکت‌های مختلف متفاوت است. بنابراین تعرفه‌ها و هزینه بیمه آتش‌سوزی یکی از عوامل مقایسه شرکت‌های بیمه‌گر است. میزان حق بیمه پوشش‌های اضافه هم در شرکت‌های مختلف متفاوت است. به عنوان مثال، ممکن است در یک شرکت پوشش زلزله نرخ بالاتری داشته باشد و در شرکت دیگر، این پوشش نرخ مناسب‌تری داشته و پوشش سرقت با شکست حرز نرخ بالاتری داشته باشد. بنابراین، انتخاب بیمه‌گر برای خریداری بیمه آتش‌سوزی مقرون به صرفه، به پوشش‌های مورد نیاز شما هم بستگی دارد.

فرانشیز پوشش‌های اضافی بیمه آتش‌سوزی

در بسیاری از حوادث بیمه‌ای، بیمه‌گر تنها بخشی از خسارت را پرداخت می‌کند و پرداخت بخش دیگری از خسارت بر عهده بیمه شده است. آن بخشی از خسارت که توسط بیمه شده پرداخت می‌شود فرانشیز نامیده می‌شود. فرانشیز معمولا به صورت درصدی از مبلغ بیمه‌نامه یا مبلغ ثابت تعیین می‌شود. به عنوان مثال اگر فرانشیز ۵ درصد از مبلغ بیمه‌نامه بوده و مبلغ بیمه‌نامه ۱۰۰ میلیون تومان باشد، بیمه‌گزار باید در صورت وقوع حادثه، ۵ میلیون تومان از جیب خود پرداخت کند و شرکت بیمه خسارات را فقط تا ۹۵ میلیون تومان جبران خواهد کرد.

هر چه میزان فرانشیز کمتر باشد، در هنگام بروز حادثه، بخش بیشتری از خسارت توسط بیمه‌گر جبران خواهد شد. در عین حال، پایین بودن فرانشیز به معنی افزایش حق بیمه است. انتخاب میزان فرانشیز به ریسک‌پذیری شما و ارزش اموالتان بستگی دارد. 

در بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی، پوشش‌های اصلی بدون کسر فرانشیز و به صورت ۱۰۰ درصد جبران می‌شوند؛ اما پوشش‌های اضافی دارای فرانشیز هستند که میزان آن در شرکت‌های بیمه متفاوت است. در جدول زیر، مقادیر متداول فرانشیز برای پوشش‌های مختلف ارائه شده است.

نوع پوشش اضافی در بیمه‌نامه آتش‌سوزیمیزان فرانشیز معمول
سیل10%
زلزله10%
خودسوزی10%
آتش‌سوزی همسایگان10%
ترکیدگی لوله10%
طوفان10%
سقوط هواپیما15%
سرقت20%
رانش زمین20%
ریزش چاه20%
شکست شیشه20%
عدم‌النفع20%

بهترین بیمه‌نامه‌های آتش‌سوزی برای انواع ساختمان‌ها

بهترین بیمه آتش‌سوزی برای هر ساختمان با ساختمان دیگر متفاوت است. ممکن است برای یک ساختمان نیاز به پوشش‌های اضافه خاصی داشته باشید و در ساختمان دیگر، انتخاب شرایط بیمه‌نامه اهمیت خاصی داشته باشد.

بهترین بیمه آتش سوزی منزل و مجتمع‌های مسکونی

پوشش‌های اضافی مهمترین نکته‌ای است که می‌توانید در هنگام انتخاب بیمه آتش‌سوزی مناسب برای منازل و مجتمع‌های مسکونی مورد توجه قرار دهید. پوشش‌هایی مانند ترکیدگی لوله‌های آب و زلزله برای منازل مسکونی بسیار کاربردی هستند. همچنین ممکن است بخواهید پوشش سرقت با شکست حرز را هم انتخاب کنید. البته این پوشش مستلزم بازدید از منزل و فراهم کردن شرایطی مانند دوربین مداربسته است.

حق بیمه آتش سوزی

بهترین بیمه آتش‌سوزی برای خانه‌های اجاره‌ای

بیمه آتش‌سوزی و زلزله تنها به محافظت از ساختمان محدود نمی‌شود، بلکه اموال و اثاثیه موجود در خانه را نیز پوشش می‌دهد؛ درنتیجه تهیه بیمه آتش سوزی برای مستاجرین هم می‌تواند ضروری باشد.

اجاره‌نشین‌ها می‌توانند برای محافظت از اموال شخصی خود، بیمه‌ای تهیه کنند که خطراتی مانند آتش‌سوزی، زلزله، سیل و طوفان را پوشش دهد. در این صورت حق بیمه فقط بر اساس ارزش اموال و وسایل محاسبه شده و قیمت ساختمان بر نرخ بیمه تاثیری نخواهد داشت. 

البته به مستاجران توصیه می‌شود در کنار خرید بیمه برای اموال خود، برای ساختمان هم بیمه آتش‌سوزی تهیه کنند. چون اگر مسبب حادثه و آتش‌سوزی باشند، پرداخت خسارت بر عهده آنها بوده و به حمایت بیمه نیاز خواهند داشت. همچنین صاحبان ساختمان می‌توانند به‌صورت مستقل بنای خود را در برابر حوادث احتمالی بیمه کنند تا در صورت بروز حادثه، خسارت‌ها جبران شود.

بهترین بیمه آتش سوزی انبار

مهمترین ویژگی انبار این است که سرمایه موجود در انبارها ثابت نبوده و دائما در حال تغییر است. به همین دلیل انتخاب شرایط بیمه‌نامه اهمیت زیادی در مورد این ساختمان‌ها دارد و برای بیمه آتش سوزی انبار لازم است بیمه‌نامه با سرمایه شناور (سرمایه متغیر موجودی کالا و مواد) تهیه شود. در این صورت، بیمه‌گزار ملزم است که لیست سرمایه‌ی موجود خود را به صورت ماهیانه در اختیار بیمه‌گر بگذارد.

بهترین بیمه آتش سوزی مغازه

مغازه‌ها ساختمان‌هایی با کاربری تجاری هستند که باید بیمه آتش‌سوزی ساختمان‌های تجاری (غیرصنعتی) را تهیه کنند. در این بیمه‌نامه‌ها علاوه بر ساختمان، تمامی اثاثیه، تاسیسات، لوازم دکوراسیون و اجناس موجود نیز تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند. 

بیمه آتش سوزی مغازه

محاسبه هزینه و خرید اینترنتی بیمه آتش سوزی از راهنمای بیمه

انتخاب بهترین بیمه آتش‌سوزی، تصمیم نسبتا پیچیده‌ای است. عوامل مختلفی از جمله کاربری ساختمان، شرایط بیمه‌نامه، پوشش‌های اضافی مورد نیاز، فرانشیز و تعرفه شرکت‌های بیمه‌گر در این انتخاب تأثیرگذار هستند. به همین دلیل بهتر است در قبل از خرید بیمه‌نامه از کارشناسان حرفه‌ای و باتجربه مشاوره دریافت کنید. 

در راهنمای بیمه، نحوه خرید بیمه آتش‌سوزی به این صورت است که شما فرم استعلام درج شده در سایت را تکمیل کرده و سفارش خود را ثبت می‌کنید. سپس کارشناسان راهنمای بیمه در اسرع وقت برای راهنمایی و ارائه مشاوره با شما تماس می‌گیرند و شما می‌توانید با اتکا به اطلاعات موثق و کاربردی، بهترین بیمه‌نامه آتش‌سوزی را انتخاب و خریداری کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;

درخواست شما ثبت شد. مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.