معرفی بیمه مسافرتی مولتی + بررسی پوشش‌ها و مزایای بیمه مسافرتی

بیمه مسافرتی مولتی یکی از محبو‌ب‌ترین بیمه‌ها برای مسافران و به خصوص دانشجویان است است. این بیمه نامه ۱ سال اعتبار دارد و بدون داشتن محدودیت در تعداد دفعات ورود و خروج، خسارات احتمالی مسافران در سفر را جبران می‌کند. در این مقاله اختصاصی از راهنمای بیمه، مزایا و پوشش‌های بیمه مسافرتی مولتی مورد بررسی قرار گرفته است. راهنمای بیمه امکان خرید آنلاین و سریع این بیمه با چند کلیک را برای شما فراهم می‌آورد.
بیمه مسافرتی مولتی

اگر اهل جهانگردی یا تفریح هستید، اگر به واسطه‌ی شغل و حرفه‌ی خود زیاد سفر‌ می‌کنید، اگر دانشجویید و برای بازدید خانواده‌ و آشنایانتان ممکن است چندين بار در سال سفر کنید، «بیمه مسافرتی مولتی» بهترین انتخاب برای شماست.

بیمه مسافرتی می‌تواند یک پشتیبان مطمئن برای کسانی باشد که زیاد سفر می‌کنند؛ از آن جهت که می‌تواند در زمان وقوع اتفاقات ناگوار همراه شما باشد و بخش قابل توجهی از خسارات مالی وارد شده را جبران کند.

در ادامه مطلب به معرفی بیمه مسافرتی مولتی می‌پردازیم و پوشش‌ها و مزایای این بیمه را با بررسی می‌کنیم.

تفاوت بیمه مسافرتی مولتی با سینگل

همه چیز در مورد بیمه‌ مسافرتی مولتی (Multi travel insurance)

اولین قدم برای دریافت بیمه مسافرتی مولتی، اخذ ویزای مسافرتی مولتی است. بعد از دریافت ویزای مولتی می‌توانید از مزایای «بیمه مسافرتی مولتی» بهره‌مند شوید. اما بیمه مسافرتی مولتی دقیقا چه شرایطی دارد و چه مواردی را پوشش می‌دهد؟

بیمه مسافرتی مولتی بیمه گذار را به مدت یکسال تحت پوشش خسارات جسمانی و حوادث احتمالی در سفر می‌کند و هزینه‌های مربوط به این خسارات را جبران می‌کند. 

در بیمه مسافرتی مولتی هزینه‌های گزاف بیمارستانی و پزشکی توسط شرکت بیمه گر پوشش داده می‌شود. فرقی نمی‌کند که شما یک بار دچار حادثه‌ای شده باشید یا چندین بار اتفاقات ناگوار برایتان پیش آمده باشد؛ تا زمانی که تحت پوشش این بیمه نامه باشید، شرکت بیمه موظف به جبران خسارات شما تا سقف تعیین شده در بیمه نامه است.

تفاوت بیمه مسافرتی مولتی با بیمه مسافرتی سینگل

بیمه‌های مسافرتی مولتی با بیمه‌های مسافرتی سینگل متفاوت هستند. این بیمه ها یکساله هستند و افراد می‌توانند از تاریخ اولین خروج از کشور تا یک سال بعد از آن استفاده کنند؛ به همین علت بیشتر دانشجویان از بیمه مسافرتی مولتی استفاده می‌کنند تا مجبور نباشند هر سه ماه یکبار آن را تمدید کنند.

مزایای بیمه مسافرتی مولتی

چرا باید بیمه مسافرتی مولتی تهیه کنیم؟

ممکن است به هر دلیلی در سفر دچار سانحه شوید، ممکن است در بیمارستان پول نقد همراهتان نباشد و یا هزینه‌های بیمارستانی خیلی بیشتر از حد توان و حد تصورتان باشد، ممکن است سابقه‌ی بیماری خاصی را داشته باشید و دارو‌های خودتان را در سفر گم کرده باشید و یا کیف دارو‌های خود را فراموش کرده باشید. یا شاید اصلا در سفر بار خود را گم کنید و یا کیف مدارک مهمتان را جا بگذارید و چند ده احتمال نامطلوب دیگر.

در صورت رخ دادن هر کدام از این اتفاقات، به شرط داشتن بیمه مسافرتی مولتی، کافی است گزارش آن را به شرکت بیمه‌گر خود اطلاع دهید و درخواست پرداخت خسارت خود را ثبت کنید.

پوشش‌های بیمه مسافرتی مولتی 

  • پرداخت هزینه‌های مربوط به درمان و هزینه‌های پزشکی و دندانپزشکی
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به بازگرداندن فرد حادثه دیده به کشور
  •  پرداخت هزینه‌های بازگرداندن جسد متوفی به کشور
  • پرداخت هزینه‌ی رفت و آمد اقوام نزدیک متوفی به کشور
  • پرداخت هزینه‌های مشاوره‌های حقوقی مسافر
  • پرداخت هزینه‌های مربوط به کنسلی هتل یا پرواز
  • پرداخت هزینه‌های تاخیر در پرواز
  • پرداخت هزینه‌های بستری شدن در بیمارستان
  • پرداخت خسارت گم شدن وسایل و بار
  • پرداخت و بازگرداندن هزینه‌های فرد بیمه شده به کشور در صورت فوت اقوام نزدیک
  • پرداخت هزینه‌های بازگشت به کشور به خاطر بارداری
پوشش‌های بیمه درمان مسافرتی مولتی

چه مواردی تحت پوشش بیمه مسافرتی مولتی قرار نمی‌گیرند؟

  • هزینه‌های مربوط به درمان حوادث ناشی از شرکت در دعوا و اعمال جنایی
  • هزینه‌های مربوط به مواردی چون جنگ، آشوب، بلوا، اعتراضات و تجاوز دشمنان خارجی
  • هزینه های مربوط به شرط بندی مسابقات اسب سواری، دوچرخه سواری، موتور سواری و مواردی از این دست
  • هزینه‌های مربوط به شرکت در مسابقات ورزشی حرفه‌ای
  • هزینه‌های مربوط به قرار گرفتن در معرض اشعه‌های رادیو‌اکتیو و هسته‌ای
  • هزینه‌های صدمات ناشی از مصرف مشروبات الکلی، مواد مخدر و دارو‌‌های روان‌گردان

برای دریافت خسارت بیمه مسافرتی مولتی به چه مدارکی نیاز داریم؟

ارائه‌ی بیمه نامه مسافرتی مولتی، کپی صفحه اول گذرنامه و صفحات مهر شده‌ی ورود و خروج، گزارش پزشکی بیمارستان یا درمانگاه، صورتحساب پرداخت مرکز درمانی به همراه مهر و امضا، رسید پرداخت، گزارش پزشک قانونی و پزشک معالج (در صورت فوت) و نامه شرکت هوایی (در صورت تاخیر یا کنسلی پرواز) برای دریافت خسارت از شرکت بیمه‌گر الزامی است.

خرید بیمه مسافرتی مولتی

مقایسه قیمت‌ها و خرید بیمه مسافرتی مولتی 

برای خرید بیمه مسافرتی مولتی، کافی است به سایت راهنمای بیمه مراجعه کنید، قیمت‌ بیمه‌های مسافرتی شرکت‌های مختلف بیمه‌ای را با یکدیگر مقایسه کنید و در نهایت بهترین بیمه مسافرتی مولتی را خریداری کنید.

در سامانه‌ی راهنمای بیمه همه چیز به صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود و تنها با چند کلیک ساده می‌توانید فرایند دریافت بیمه نامه خود را پیش ببرید. برای این کار کافی است وارد صفحه‌ی استعلام و خرید بیمه مسافرتی راهنمای بیمه شوید و به سریع‌ترین شکل ممکن بیمه نامه مورد نظر خود را خریداری کنید.

حق بیمه‌ی مسافرتی مولتی چقدر است؟

در کل قیمت بیمه مسافراتی مولتی از بیمه مسافرتی سینگل بیشتر است و دلیل آن هم مدت اعتبار طولانی‌تر و عدم محدودیت آن در تعداد دفعات ورود و خروج است.در مورد حق بیمه هم باید این نکته را در نظر بگیرید که بیمه نامه‌های مسافرتی مولتی در بازه‌های زمانی و مدت اعتبار‌های متفاوتی ممکن است عرضه شوند و این خود بر حق بیمه مسافرتی مولتی تاثیر گذار است.

سوالات متداول

تفاوت بیمه مسافرتی مولتی و سینگل در چیست؟

در بیمه مسافرتی سینگل تنها یک بار می‌تواند مورد استفاده قرار بگیرد، اما در بیمه‌ی مسافرتی مولتی محدودیتی در دفعات ورود و خروج وجود ندارد.

آیا بیمه مسافرتی مولتی برای برای کسانی که جواز اقامت دارند نیز مناسب است؟

خیر. این بیمه به افرادی که اقامت کشور خاصی را دارند تعلق نمی‌گیرد و صرفا برای مسافران قابل استفاده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;

درخواست شما ثبت شد. مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.