همه چیز در مورد بیمه sos

بیمه SOS یک بیمه تکمیلی درمانی از نوع بین‌المللی است که می‌تواند هزینه‌های مربوط به درمان را در داخل کشور و خارج از کشور پوشش دهد. شما می‌توانید این بیمه را به صورت انفرادی یا گروهی خریداری کنید. با خرید بیمه تکمیلی SOS دیگر نگران هزینه‌های بالای انواع خدمات درمانی مانند خدمات درمانی، تشخیصی و پاراکلینیکی نخواهید بود.
بیمه تکمیلی اس او اس SOS

بیمه مکمل sos یکی از انواع بیمه‌های تکمیلی درمان است که توسط شرکت کمک رسان ایران ارائه‌ می‌شود. بیمه sos برخلاف بیمه‌نامه‌های عادی، شرایط مختلفی را پوشش‌ می‌دهد و سقف تعهدات بالاتری دارد. اگر‌ نمی‌دانید بیمه اس او اس چیست و برای شرایط شما مناسب است یا نه، در این بخش همراه ما باشید تا با همه چیز درباره sos بیمه آشنا شویم.

بیمه تکمیلی اس او اس

بیمه sos چیست؟

بیمه SOS یک بیمه بین‌المللی است که توسط شرکت کمک رسان ایران (SOS) ارائه‌ می‌شود. شرکت کمک رسان ایران یک شرکت بیمه نیست، بلکه یک شرکت خدماتی است که خدمات درمانی ارائه‌ می‌دهد و هزینه‌های درمانی را در قالب بیمه sos بین المللی پرداخت‌ می‌کند.

بیمه اس او اس یک بیمه تکمیلی درمانی است و مواردی را پوشش‌ می‌دهد که در بیمه‌های پایه وجود ندارد و یا سقف تعهدات آنها پایین است. از آنجایی که این بیمه به صورت بین‌المللی اعتبار دارد، افراد‌ می‌توانند در تمام کشورها از آن استفاده کنند. برای استفاده از این بیمه، متقاضی باید هزینه‌های درمانی را در خارج از کشور به صورت شخصی پرداخت کند و با ارائه مدارک پزشکی به شرکت بیمه‌گر در داخل کشور، هزینه خسارات را بر اساس تعرفه‌های ایران دریافت نماید. 

بیمه تکمیلی SOS را نباید با بیمه مسافرتی یکسان در نظر بگیرید. بیمه مسافرتی به جز پوشش موارد درمانی، سایر حوادث غیرقابل‌پیش‌بینی در سفر خارجی را نیز پوشش‌ می‌دهد.

انواع بیمه sos تکمیلی

بیمه SOS در دو نوع بیمه تکمیلی انفرادی sos و بیمه تکمیلی گروهی sos ارائه‌ می‌شود که هر کدام شرایط خاص خودشان را دارند. برای تهیه بهترین بیمه تکمیلی sos، در ادامه شرایط این دو نوع بیمه‌نامه را بررسی‌ می‌کنیم.

بیمه تکمیلی درمان انفرادی sos

هر فردی که به سن قانونی رسیده باشد‌ می‌تواند برای دریافت بیمه تکمیلی انفرادی اس او اس اقدام کند. علاوه بر این در طرح بیمه تکمیلی خانوادگی sos، سرپرست خانوار‌ می‌تواند برای اعضای خانواده که به سن قانونی نرسیده‌اند، بیمه SOS را خریداری کند.

یکی از شرایط بیمه تکمیلی sos انفرادی، انجام آزمایش‌ها و چکاپ‌های مورد نیاز برای بررسی وضعیت سلامتی است. این آزمایش‌ها باید در آزمایشگاه‌های طرف قرارداد شرکت بیمه انجام شود. بعد از بررسی آزمایش‌ها، اگر متقاضی بیماری خاصی داشته باشد‌ نمی‌تواند از پوشش آن بیماری خاص برخوردار شود.

بیمه تکمیلی SOS می‌تواند هزینه‌های بستری در بیمارستان، آزمایشگاه، هزینه‌های ویزیت و دارو، هزینه‌های زایمان، هزینه‌های پاراکلینیکی، دندانپزشکی، لیزر چشم و… را پوشش دهد. برای تعیین حق بیمه تکمیلی انفرادی sos نیز ابتدا سقف تعهدات تعیین‌ می‌شود، سپس با توجه به سن افراد، حق بیمه مشخص‌ خواهد شد.

بیمه تکمیلی گروهی sos

بیمه تکمیلی درمان گروهی sos معمولا توسط سازمان‌ها، شرکت‌ها و اشخاص حقوقی خریداری‌ می‌شود. برای تهیه این نوع بیمه SOS، تعداد اعضای سازمان باید حداقل 50 نفر باشد. سقف تعهدات در این نوع بیمه نیز طبق توافق بیمه‌گزار و شرکت بیمه تعیین خواهد شد.

در سازمان‌های بزرگ با تعداد افراد بالای 50 نفر، در صورتی که کارفرما بیمه SOS گروهی را تهیه کند، تمامی کارکنان به همراه اعضای خانواده‌شان تحت پوشش این بیمه قرار خواهند گرفت.

در سازمان‌های خیلی بزرگ که تعداد افراد آن بیشتر از 400 نفر است، امکان تشکیل صندوق درمان وجود دارد. در این شرایط افراد حق بیمه خود را به صندوق درمان پرداخت‌ می‌کنند و به صورت سالانه تنخواه دریافت خواهند کرد. در واقع داشتن صندوق درمان اجازه می‌دهد برای ارائه خدمات درمانی محدودیتی وجود نداشته باشد.

بیمه اس او اس چیست

شرایط بیمه تکمیلی اس او اس

برای تهیه بیمه SOS باید با شرایط پذیرش درخواست و نحوه استفاده از این بیمه‌نامه آشنا باشید. در این بخش شرایط بیمه تکمیلی انفرادی sos و گروهی sos را توضیح‌ می‌دهیم.

شرایط پذیرش درخواست بیمه SOS

برای دریافت بیمه تکمیلی sos، در وهله‌ی اول باید فرم‌های لازم را پر کنید. توجه داشته باشید که این فرم‌ها باید با کمال صداقت پر شود؛ زیرا شرکت بیمه در صورت اثبات عدم صداقت شما‌ می‌تواند قرارداد را به صورت یک‌طرفه فسخ کند.

قدم بعدی برای دریافت این بیمه، انجام چکاپ و آزمایش‌های لازم در آزمایشگاهی است که شرکت بیمه آن را به شما معرفی‌ می‌کند. این آزمایش‌ها شامل تست ورزش، آزمایش خون، نوار قلب، اکو و چکاپ کلی سلامتی است و باید آنها را با هزینه‌ی شخصی خودتان انجام دهید.

توجه داشته باشید در صورت داشتن بیماری، بیمه sos هزینه‌های مربوط به آن بیماری را پوشش‌ نمی‌دهد.

دوره انتظار بیمه SOS

زمانی که درخواست تهیه بیمه sos شما پذیرفته‌ می‌شود و بیمه‌نامه را خریداری‌ می‌کنید، برای استفاده از مزایای آن باید دوره‌ی انتظار را بگذرانید. دوره‌ی انتظار در واقع مدت زمانی است که بعد از خرید بیمه‌نامه، پوشش‌های آن برای شما فعال‌ می‌شود.

این مدت زمان با توجه به شرایط شما‌ می‌تواند بین 3  تا 9 ماه  باشد. دوره انتظار برای استفاده از پوشش‌های مربوط به بستری در بیمارستان و جراحی 3 ماه است. برای استفاده از خدمات زایمان و سزارین، لازم است 9 ماه دوره انتظار را تمام کرده باشید.

البته بیمه SOS برای بیماری‌های مزمن که هزینه‌های درمان بالایی دارند تمهیداتی را در نظر گرفته است. در صورتی که شخص، بیماری قبلی و مزمن داشته باشد و 2 سال متوالی بیمه SOS را خریداری کرده و هیچ خسارتی دریافت نکند، در سال سوم امکان دریافت خسارات مربوط به بیماری قبلی یا بیماری مزمن خود را خواهد داشت. 

شرایط استفاده از بیمه SOS

در زمان استفاده از بیمه مکمل sos، در صورتی که به مراکز طرف قرارداد این بیمه مراجعه کرده باشید، با ارائه کد ملی عضویت فرد بیمه‌شده در سایت SOS، می‌توانید از خدمات پرداخت هزینه‌های درمانی استفاده کنید. اما اگر مرکز طرف قرارداد بیمه sos نباشد، باید هزینه‌های مربوطه را خودتان پرداخت کنید. سپس مدارک مربوطه را به صورت آنلاین در سایت شرکت کمک رسان ایران بارگذاری کنید تا هزینه‌های پوشش را دریافت کنید. ممکن است اصل برخی مدارک نیاز باشد که در این صورت شرکت بیمه‌گر آن را اعلام می‌کند. 

در واقع استفاده از بیمه sos شرایطی مشابه سایر بیمه‌های تکمیلی دارد. به عنوان مثال مدارکی که باید برای دریافت خسارات تشخیص پاراکلینیکی بارگذاری کنیدشامل نسخه پزشک برای انجام خدمات پاراکلینیکی، قبض پرداخت هزینه‌ی خدمات با مهر مرکز و گزارش مکتوب مرکز خدمات است.

به صورت کلی گواهی یا گزارش مرکزی که به آن مراجعه‌ می‌کنید به همراه صورتحساب با مهر معتبر مرکز برای دریافت خسارات لازم است. (در صورتی که مرکز طرف قرارداد sos نباشد.)

فسخ قرارداد بیمه تکمیلی SOS

در صورتی که نیاز به فسخ قرارداد بیمه‌نامه SOS را داشته باشید، باید 3 ماه زودتر این تصمیم را به اطلاع شرکت بیمه برسانید. در صورت عدم دریافت خسارت از سوی فرد بیمه‌شده و با توافق شرکت بیمه‌گر و دلایل قابل قبول، می‌توانید قرارداد بیمه را فسخ کرد.

توجه داشته باشید فسخ قرارداد بیمه SOS در صورتی که تخلفی از سوی شما سر بزند، به صورت یک‌طرفه از سمت شرکت بیمه امکان‌پذیر است.

بیمه تکمیلی خانوادگی sos

بیمه SOS چه مواردی را پوشش‌ می‌دهد؟

خدمات شرکت کمک رسان ایران (SOS) گسترده و متنوع است و مزایای زیادی را برای بیمه‌شدگان به همراه دارد. در ادامه با پوشش‌های درمانی sos بیمه تکمیلی آشنا‌ می‌شویم.

خدمات پزشکی و پاراکلینیکی بیمه sos

انواع خدمات پزشکی/پاراکلینیکی و پوشش هزینه‌های درمانی مختلف توسط بیمه SOS ارائه‌ می‌شود.

پوشش‌های پزشکی SOS شامل هزینه‌های سونوگرافی، ماموگرافی، هزینه‌های زایمان، هزینه‌های اورژانس، شیمی‌درمانی، ادیومتری، تعیین میدان دید، پاکی‌متری، پریمتری، اسپیرومتری، نوار مغز، هزینه بستری در بیمارستان، رادیوتراپی، رادیولوژی، انواع اسکن و سی‌تی اسکن، انواع آندوسکوپی، انواع ام.آر.آی، لیزر درمانی و فیزیوتراپی، تست ورزش، پاتولوژی، سنجش تراکم استخوان، نوار عضله و نوار عصب، گچ‌گیری و بازکردن گچ، اکسیزیون و رزکسیون توده، بیوپسی تحت گاید سونوگرافی و…‌ می‌شود.

خدمات درمان در منزل

از مزایای منحصربه‌فرد بیمه sos، خدمات درمان در منزل یا محل کار در هر ساعتی از شبانه‌روز و حتی روزهای تعطیل است. هر زمان که نیاز به بررسی وضعیت سلامتی خود داشته باشید، پزشک عمومی در محل حاضر‌ می‌شود و شما را به صورت رایگان معاینه‌ می‌کند.

خدمات پرستاری در منزل شامل سرم، پانسمان، تعویض سوند یا گرفتن فشار خون نیز از خدماتی است که بیمه تکمیلی اس او اس در اختیارتان‌ می‌گذارد. حتی با ارائه نسخه‌ی معتبر پزشک،‌ می‌توانید داروهای مورد نیاز خودتان را در منزل دریافت کنید.

بیمه تکمیلی درمان انفرادی sos

بیمه sos دندانپزشکی

بیمه تکمیلی دندانپزشکی sos خدمات دندانپزشکی یکسانی در مقایسه با سایر بیمه‌ها ارائه می‌دهد؛ اما معمولا تعرفه سایر بیمه‌ها برای خدمات دندانپزشکی کمتر است.در طرح پایه‌ی بیمه sos، خدمات دندانپزشکی وجود ندارد، اما متقاضیان‌ می‌توانند با پرداخت هزینه اضافی و دریافت طرح‌های جدید این بیمه‌نامه، از پوشش‌های بیمه اس او اس دندانپزشکی نیز برخوردار شوند.

برای اطلاع از دندانپزشکی طرف قرارداد بیمه اس او اس، شرکت بیمه شما را راهنمایی خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که هر گونه عمل زیبایی دندان، ارتودنسی و ایمپلنت توسط این بیمه پوشش داده‌ نمی‌شود.

بیمه مسافرتی sos

یکی از خدمات شرکت کمک رسان ایران، ارائه بیمه‌نامه‌های مسافرتی است. بیمه‌نامه‌های این شرکت، خدماتی را برای مسافرت‌های خارجی و مسافران خارجی و اتباع ارائه‌ می‌دهد. بیمه مسافرتی خارج از کشور sos این امکان را فراهم‌ می‌کند تا هزینه‌های درمان در کشورهای خارجی که بیمه SOS در آن نمایندگی دارد، پوشش داده شود.

طبق اطلاعاتی که در وب‌سایت کمک رسان ایران درج شده، با خرید بیمه مسافرتی sos‌ می‌توانید از پرداخت مستقیم به مراکز درمانی سراسر دنیا بهره ببرید. برای بهره‌مندی از این شرایط لازم است مدارک مورد نیاز را از طریق راه‌های ارتباطی به کارشناسان شرکت کمک رسان ایران برسانید تا کارشناسان این مجموعه با انجام هماهنگی‌های لازم، هزینه خسارات را به صورت مستقیم یا از طریق شبکه شرکت‌های قراردادی پرداخت کنند. سایر شرایط این بیمه‌نامه را‌ می‌توانید در وب‌سایت SOS مطالعه کنید.

بیمه sos بین المللی

بیمه SOS چه مواردی را پوشش‌ نمی‌دهد؟

استثنائات بیمه تکمیلی SOS شامل موارد زیر است. این بیمه‌نامه موارد زیر را پوشش‌ نمی‌دهد:

  • برخی از بیماری‌های خاص از جمله بیماری‌های مقاربتی، اپیدمی، ایدز، دیالیز کلیوی، بیماری‌های روانپزشکی
  • هزینه‌های مربوط به چکاپ
  • اعتیاد و هزینه‌های مربوط به بیماری‌های ناشی از مصرف الکل و مواد افیونی
  • هزینه‌های مرتبط با بارداری مانند درمان‌های ناباروری و نازایی یا عقیم‌سازی افراد
  • مشکلات و عیوب مادرزادی از جمله نقص عضو قبلی (در صورت تهیه بیمه sos برای 2 سال متوالی، در سال سوم امکان دریافت خسارات وجود دارد، مثل جراحی لوزه)
  • موارد مربوط به قتل نفس مانند اقدام به خودکشی یا همکاری در قتل و جنایت
  • هزینه‌های مربوط به جراحی‌های زیبایی
  • آسیب‌های ناشی از ورزش‌های حرفه‌ای و رزمی
  • خدمات ساخت اعضای مصنوعی (پروتز و ارتز)
  • بیماری‌هایی که قبل از تهیه بیمه وجود داشته‌اند
  • موارد این بیمه در شرایط صلح پوشش داده‌ می‌شود. درنتیجه شرایطی همچون جنگ، بلوا، اغتشاش، قیام، کودتا، اقدامات نظامی و انتظامی و فعل‌وانفعالات هسته‌ای، اعتصاب، انقلاب و حوادث و بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتشفشان تحت پوشش قرار‌ نمی‌گیرد.

سقف پوشش بیمه درمانی اس او اس

اگر فرد بیمه‌شده به مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی SOS مراجعه کند، تنها با پرداخت هزینه فرانشیز خودش‌ می‌تواند از خدمات درمانی بهره ببرد. اما در صورتی که مرکز طرف قرارداد بیمه نباشد، فرد باید مدارک لازم را در سایت کمک رسان بارگذاری کند تا امکان دریافت هزینه‌ها برای او فراهم شود.

در جدول زیر سقف تعهدات بیمه SOS در سال 1402 را برای شما گردآوری کردیم:

نوع خدمات بیمهسقف تعهدات بیمه SOS
هزینه بستری در بیمارستان300 میلیون تومان
هزینه خدمات پاراکلینیکی و لیزیک چشم12 میلیون تومان
هزینه‌های زایمان و سزارین15 میلیون تومان
هزینه‌های اورژانس2 میلیون تومان
هزینه‌های شیمی‌درمانی70 میلیون تومان
لیزردرمانی و فیزیوتراپی3 میلیون تومان
هزینه تشخیص کرونایک میلیون تومان
غرامت بستریسقف روزانه تا ۳۰۰ هزار تومان
ویزیت، دارو و آزمایش500 هزار تومان
بیمه حادثه100 میلیون تومان

مراکز طرف قرارداد درمان تکمیلی sos

در حال حاضر بیمه تکمیلی sos طرف قرارداد بیش از 3400 مرکز درمانی مختلف در سراسر کشور است. مراکز درمانی بیمه تکمیلی sos شامل بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، انواع کلینیک‌ها، مراکز تصویربرداری، دندانپزشکی، داروخانه، آزمایشگاه، فیزیوتراپی، عینک‌سازی و… است.

برای اطلاع دقیق از آدرس مراکز طرف قرارداد و شعب مختلف بیمه SOS،‌ می‌توانید به وب‌سایت بیمه کمک رسان ایران مراجعه کنید. در این وب‌سایت، مراکز طرف قرارداد در تمامی استان‌های کشور با آدرس دقیق لیست شده‌اند.

شرکت کمک رسان ایران برای ارائه خدمات خود با شرکت‌های فعال بیمه نیز همکاری دارد. بیمه‌های آسماری، سامان، کارآفرین، پاسارگاد، حکمت، امید، معلم، آرمان و… نیز امکان ارائه بیمه تکمیلی SOS را دارند و با توجه قراردادی که بین شرکت کمک رسان و این فعالان صنعت بیمه وجود دارد، شرکت‌های بیمه‌ می‌توانند به صورت مستقیم هزینه خدمات sos را پرداخت کنند.

قیمت بیمه تکمیلی SOS

حق بیمه تکمیلی SOS با توجه به سن افراد و نوع بیمه‌نامه تعیین‌ می‌شود. بر اساس آخرین اطلاعات، حق بیمه تکمیلی انفرادی sos مطابق جدول زیر تعیین‌ شده است:

سن فردتعرفه سالیانه (تومان)
تا 15 سالگی۵,۴۷۰,۰۰۰
16 تا 24 سال۶,۱۴۰,۰۰۰
25 تا 29 سال۶,۴۰۰,۰۰
30 تا 34 سال۷,۰۳۰,۰۰۰
35 تا 39 سال۷,۴۰۰,۰۰۰
40 تا 44 سال۷,۶۰۰,۰۰۰
45 تا 49 سال۸,۱۳۰,۰۰۰
50 تا 54 سال۹,۲۹۰,۰۰۰
55 تا 59 سال۹,۹۹۰,۰۰۰
60 تا 64 سال۱۰,۶۰۰,۰۰۰

خرید بیمه SOS

بیمه تکمیلی بین‌المللی SOS یکی از انواع بیمه‌های درمانی با پوشش موارد متنوع و گسترده و سقف تعهدات بالاتر نسبت به سایر بیمه‌نامه‌ها است. با خرید بیمه SOS‌ می‌توانید از مزایای این بیمه‌نامه هم در داخل کشور و هم در کشورهای خارجی بهره‌مند شوید. اما برای تهیه بیمه تکمیلی SOS بهتر است با شرایط شرکت‌های  ارائه‌دهنده‌ این بیمه‌نامه آشنا باشید. در راهنما بیمه‌ می‌توانید بیمه‌نامه مورد نظرتان را به صورت آنلاین و فقط با چند کلیک ساده خریداری کنید.

اگر نیاز به مشاوره برای خرید بیمه مکمل sos دارید، کارشناسان ما در راهنما بیمه به صورت تلفنی و چت آنلاین آماده‌ی پاسخگویی به سوالات شما عزیزان هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;

درخواست شما ثبت شد. مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.