بیمه مسافرتی شینگن؛ بیمه‌نامه‌ای برای آسایش خاطر مسافرین شینگن

بیمه‌نامه شینگن یکی از بیمه‌های مسافرتی است که از ملزومات دریافت ویزای شینگن به حساب می‌آید. اگر عازم کشورهای منطقه شینگن باشید، برای جبران حوادث و بیماری‌های احتمالی در این کشورها، لازم است بیمه شینگن خریداری کنید. شما می‌توانید این بیمه‌نامه را از شرکت‌های مختلفی در داخل ایران تهیه کنید اما باید دقت کنید که بیمه‌نامه انتخاب شده مورد تأیید سفارت مد نظر شما باشد. در این مقاله اختصاصی از راهنمای بیمه، ما نکات کاربردی خریداری و استفاده از بیمه شنگن را برای شما گردآوری کرده‌ایم.
معرفی بیمه‌نامه مسافرتی شینگن

هیچ کس دوست ندارد هنگامی که بعد از صرف هزینه‌های بسیار به یک سفر اروپایی رفته و در حال لذت بردن از لحظه‌های خوب است، یک اتفاق ناخوشایند همه چیز را به هم بریزد. اما اتفاقات ناخوشایند جزئی جداناپذیر از زندگی هستند. در اینجا بیمه مسافرتی شینگن به کمک شما می‌آید تا تلخی این اتفاقات احتمالی ناخوشایند کمتر شود و خسارات تا حدی برای شما جبران گردد. 

اگر کشور اروپایی که شما به آن سفر کرده‌اید جزو کشورهای ویزای شینگن باشد، باید برای اخذ ویزا، بیمه‌ شینگن تهیه کنید. اینکه این بیمه چیست و چه مواردی را تحت پوشش قرار می‌دهد جزو سوالاتی است که در این نوشته به آن پاسخ می‌دهیم. تا پایان همراه ما باشید.

برای سفر به کشورهای اروپایی منطقه شینگن، باید بیمه مسافرتی شینگن بخرید.

بیمه‌نامه مسافرتی شینگن؛ یکی از انواع بیمه‌نامه‌های یورویی

بیمه‌نامه مسافرتی شینگن یکی از انواع بیمه‌های مسافرتی و یورویی است که اگر قصد سفر به کشورهای حوزه‌ی شینگن را داشته باشید، باید آن را تهیه کنید. ۲۷ کشور اروپایی جزو ناحیه شینگن به حساب می‌آیند که شما با در دست داشتن بیمه‌ مسافرتی ویزای شینگن، می‌توانید در هر کدام از این کشورها و در صورت بروز حوادثی از جمله گم شدن چمدان، بیماری و یا تصادف از خدمات این بیمه‌نامه بهره‌مند شوید.

لیست موارد تحت پوشش بیمه ویزای شینگن

هر پوشش بیمه‌ای موارد خاصی را تحت پوشش خود قرار می‌دهد. بهتر است قبل از سفر با موارد تحت پوشش بیمه مسافرتی خود آشنا باشید تا در صورت بروز حادثه، بحران به وجود آمده را بهتر مدیریت کنید.

با خرید بیمه ویزای شینگن، موارد زیر تحت پوشش قرار می‌گیرند:

  • مفقودی یا آسیب دیدن چمدان‌ها
  • جبران هزینه‌های گم شدن مدارک
  • پرداخت هزینه‌ی برگرداندن جسد مسافر به کشور مبدا در صورت فوت او
  • پرداخت هزینه‌های تشییع جنازه در کشور خارجی در صورت فوت مسافر
  • پرداخت هزینه‌‌ی مراقبت‌‌های پزشکی در صورت بروز حادثه و یا بیماری برای مسافر
  • پرداخت هزینه‌‌ی مراقبت‌‌های پزشکی سه ماهه اول بارداری؛ اگر مسافر در سه ماهه اول بارداری خود باشد
  • جبران خسارات وارده ناشی از تغییر برنامه پرواز
  • پرداخت هزینه‌ی مربوط به موضوعات و دعاوی حقوقی
  • بازگرداندن کودکان زیر ۱۵ سال همراه مسافر به ایران در صورت فوت مسافر
  • پرداخت هزینه‌های انتقال بیمار به ایران تحت نظر مراقبت پزشکی
  • انتقال دارو از کشور مبدا به کشور مقصدی که بیمار در آنجا بستری است
  • پرداخت هزینه‌های اعزام همراه بیمار به بیمارستانی که مسافر بیمار شده در آن بستری است
  • پرداخت هزینه‌های فوریت‌های دندان‌پزشکی تا سقف درج شده در بیمه‌نامه
چه مواردی در لیست موارد تحت پوشش بیمه ویزای شینگن هستند؟

مراقب استثنائات بیمه ویزای شینگن باشید!

هر پوشش بیمه‌ای دارای محدودیت‌هایی است و بیمه مسافرتی ویزا شینگن نیز از این قاعده مستثنی نیست. استثنائات بیمه مسافرتی اروپا یعنی بیمه شینگن به شرح زیر است:

  • پوشش بیمه‌ای شینگن بیماری‌هایی که از قبل از سفر، فرد به آن مبتلا بوده است را شامل نمی‌شود. در واقع تنها بیماری‌هایی را پوشش می‌دهد که بیمه‌گذار در هنگام سفر به آن مبتلا شده است.
  • اگر آسیب‌های وارد شده به فرد، ناشی از مصرف مواد مخدر و الکل باشد، مشمول بیمه نمی‌شود. خودکشی نیز در هیچ پوشش بیمه‌ای قرار نمی‌گیرد.
  • برخی از افراد ممکن است ناشی از انجام ورزش‌های خطرناک دچار آسیب شوند. همه‌ی بیمه‌های شینگن این آسیب‌ها را تحت پوشش قرار نمی‌دهند. در صورتی که این مورد برای شما مهم است و ممکن است در سفر خود ناشی از انجام ورزش‌های خطرناک دچار آسیب شوید، توصیه می‌کنیم با کارشناسان راهنمای بیمه مشورت کنید.

آیا بیمه شینگن، حوادث ماشین را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد؟

در صورتی که شما قصد داشته باشید با ماشین در منطقه‌ی شینگن رفت و آمد کنید، باید برای پوشش آسیب‌های احتمالی ناشی از تصادفات یک پوشش بیمه‌ای ترکیبی تهیه کنید.

دریافت بیمه شینگن چه مزیتی برای ما دارد؟

بیمه‌ها راه‌حلی برای محافظت از اموال شما و جبران خسارات وارده به شما هستند. علاوه بر این، اگر در جریان سفر بنابر اتفاقات غیرمنتظره سفر شما کنسل شده یا پرواز با تاخیر انجام شود، هزینه‌های جانبی به شما پرداخت می‌شود.

داشتن بیمه شینگن؛ یک انتخاب اجباری!

شما برای اخذ ویزای شینگن به بیمه مسافرتی نیاز دارید و باید همراه با دیگر مدارک خود، بیمه‌نامه شینگن را نیز ارایه دهید. به همین دلیل خرید ویزای شینگن یک توفیق و انتخاب اجباری به حساب می‌آید.

در محاسبه هزینه بیمه شینگن، فاکتورهای مختلفی تاثیرگذار هستند.

قیمت بیمه مسافرتی شینگن؛ چه عواملی در تعیین هزینه‌ی بیمه دخیل هستند؟

یکی از سوالاتی که برای متقاضیان بیمه شینگن به وجود می‌آید، هزینه‌ی آن است. در محاسبه‌ی هزینه‌ی بیمه شینگن عوامل مختلفی دخیل هستند:

سن مسافر

سن مسافر بر هزینه مسافرتی شینگن تاثیر می‌گذارد. افراد به دسته‌بندی‌های سنی زیر تقسیم می‌شوند:

  • ۰-۱۲ سال
  • ۱۳-۶۵ سال
  • ۶۶-۷۰ سال
  • ۷۱-۷۵ سال
  • ۷۶-۸۰ سال
  • ۸۰ سال به بالا

سقف میزان تعهدات

هر پوشش بیمه‌ای، سقف تعهدات معینی دارد. این سقف تعهدات در بیمه شینگن از ۳۰ هزار تا ۵۰ و ۷۰ هزار یورو متغیر است. در واقع با توجه به ریسک خطر، سقف تعهدات فرق خواهد کرد. اگر ریسک خطر پایین باشد، حداقل سقف یعنی ۳۰ هزار یورو تعیین می‌شود. با توجه به اینکه یورو یک ارز بین‌المللی است، سقف تعهد نیز به یورو تعیین می‌شود تا مشکلی در پرداخت به وجود نیاید.

طول مدت اقامت در کشورهای منطقه شینگن

بدیهی است که هرچه میزان اقامت شما بیشتر طول بکشد و طرح طولانی‌تری را بخرید، هزینه‌ی بیمه‌نامه‌ی شما نیز بیشتر می‌شود.

شرکت بیمه‌گر

برای بیمه مسافرتی شینگن، بیمه‌گران داخلی باید با شرکت‌های بیمه‌ای خارجی همکاری کنند. به همین دلیل هزینه بیمه از یک شرکت بیمه‌ای تا شرکت بیمه‌ای دیگر می‌تواند متفاوت باشد.

خرید بیمه شینگن؛ بهترین بیمه شینگن را از کجا خریداری کنیم؟

شما برای خرید بیمه مسافرتی شینگن به دو شیوه‌ی حضوری و اینترنتی می‌توانید اقدام کنید. شرکت‌های مختلفی این بیمه را ارائه می‌دهند اما بسیار مهم است که شرکتی که انتخاب می‌کنید، اعتبار بالایی داشته باشد و همچنین با شرکت‌های خارجی معتبری نیز همکاری کند تا توسط کشور مقصد تایید شود.

شرکت‌های بیمه‌ای که در ادامه معرفی می‌شوند از معتبرترین شرکت‌های بیمه‌ای ایرانی به شمار می‌آیند:

بیمه‌ مسافرتی شینگن ملت

شرکت‌هایی که با بیمه ملت همکاری می‌کنند، دو شرکت معروف سوئیس اسیست (Swiss Assist) و رمد (Remed)‌ هستند. شما این امکان را دارید تا بنابر ترجیح خود یکی از دو سقف تعهد ۳۰ یا ۵۰ هزار یورو را خریداری کنید. بیمه نامه این شرکت در تمامی کشورهای منطقه شینگن معتبر است.

بیمه مسافرتی شینگن پاسارگاد

بیمه مسافرتی شینگن پاسارگاد از دیگر بیمه‌های شینگن معتبر است که خدمات خود را به واسطه sos ارایه می‌دهد. شرکت پاسارگاد طرح‌های بیمه‌ای مختلفی دارد که شما با توجه به الویت‌ها و نیاز خود می‌توانید هرکدام را که می‌خواهید خریداری کنید.

بیمه مسافرتی شینگن سامان

شرکت سامان یکی دیگر از شرکت‌های ارایه‌دهنده‌ی بیمه مسافرتی شینگن است. مزیت رقابتی شرکت سامان نسبت به دیگر شرکت‌ها در این است که سقف تعهدات ۷۰ هزار یورویی نیز ارایه می‌دهد.

فهرست بیمه‌های کمک رسان خارجی

برای خریداری بیمه‌نامه شینگن به یک شرکت بیمه‌ای کمک رسان خارجی نیاز است. شرکت‌های داخلی با شرکت‌های خارجی متفاوتی همکاری می‌کنند. معتبرترین این شرکت‌ها عبارت‌اند از:

  • رایز شوتز (Reise Schutz)
  • رمد
  • میدایست (Mideast)
  • اِواسان
  • آفرو اجیا

بدیهی است برای شما این سوال پیش آمده باشد که کدام یک از این شرکت‌ها انتخاب خوبی برای خرید بیمه شینگن به حساب می‌آیند؟ برای پیدا کردن پاسخ این سوال سری به بیمه درمان مسافرتی زنید و با تکمیل فرم، اطلاعات لازم را به دست آورید.

بیمه‌های مسافرتی مورد تایید آلمان و فرانسه

از بین کشورهای عضو شینگن، آلمان و فرانسه جزو کشورهایی هستند که همه‌ی شرکت‌های کمک رسان را قبول ندارند، شرکت‌های مورد قبول این دو کشور عبارت‌اند از:

اواسان، رایز شوتز و میدایست(MIDEAST).

با خرید بیمه شینگن، در قلب اروپا هم مراقب شما هستند.

تا چه زمانی بیمه‌ی شینگن اعتبار دارد؟

مدت زمان اعتبار بیمه شینگن از زمانی که در فرودگاه مهر خروج در پاسپورت شما زده شود، شروع می‌شود و تا پایان سفر شما نیز ادامه دارد. بدیهی است هنگامی که سفر شما تمام شود، مدت زمان اعتبار بیمه‌نامه شما نیز تمام خواهد شد. مهلت اعتبار بیمه شینگن از ۷ روز تا یک سال است.

در صورت بروز حادثه، چگونه خسارت خود را دریافت کنیم؟

اگر در یک کشور خارجی دچار حادثه شوید، باید برای دریافت خسارت خود به شرکت کمک رسان طرف قرارداد بیمه‌گر خود مراجعه کرده و طبق محتوای بیمه‌نامه، خسارت خود را دریافت کنید. در اینجاست که معتبر بودن شرکت بیمه‌گر بسیار حائز اهمیت است. در صورت عدم اعتبار ممکن است برای دریافت خسارت خود دچار مشکل شوید.

نتیجه‌گیری

اگر قصد سفر به کشورهای عضو پیمان شینگن را داشته باشید، باید برای اخذ ویزای شینگن، بیمه‌ شینگن را نیز تهیه کنید. برای تهیه این بیمه ابتدا باید با موارد تحت پوشش آن کاملا آشنا شده و سپس شرکت‌های بیمه‌ای مختلف را با یکدیگر مقایسه کرده تا بتوانید بهترین انتخاب را انجام دهید. در این مسیر سوالات خود را با کارشناسان راهنمای بیمه در میان بگذارید و با آگاهی کامل، مطمئن‌ترین انتخاب را انجام دهید.

سوالات متداول

اگر نتوانم ویزای شینگن بگیرم آیا امکان لغو بیمه شینگن وجود دارد؟

بله. اگر به هر دلیلی ویزای شینگن اخذ نشود، مبلغ دریافت شده برای بیمه با کسر هزینه‌های اداری عودت داده می‌شود.

آیا خرید بیمه شینگن اجباری است؟

بله. برای اخذ ویزای شینگن، ارایه‌ی بیمه مسافرتی شینگن اجباری است.

آیا می توان بیمه شینگن را تمدید کرد؟

در صورتی که بخواهید از مدت زمان اعتبار بیمه‌نامه زمان بیشتری در کشورهای تحت پوشش بمانید، می‌توانید بیمه‌‌نامه‌ی خود را نیز تمدید کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;

درخواست شما ثبت شد. مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.