بیمه مسافرتی دانشجویی برای تحصیل در خارج از کشور

بیمه مسافرتی دانشجویی یکی از مدارک ضروری برای مهاجرت تحصیلی و یک بیمه بسیار کاربردی است. این بیمه هزینه‌های معالجه اضطراری و فوریت‌های پزشکی را پوشش می‌دهد اما با بیمه درمان مسافرتی تفاوت‌هایی دارد. برای دریافت بهترین حمایت از بیمه مسافرتی خود لازم است به طور کامل با شرایط بیمه مسافرتی دانشجویی که در این مقاله مورد بحث قرار گرفته است آشنایی داشته باشید.
بیمه مسافرتی دانشجویی

بیمه مسافرتی دانشجویی یکی از مدارک مهمی است که در زمان اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی خود به آن نیاز دارید. داشتن بیمه درمان مسافرتی برای همه مسافران اجباری و مهم است. اما برای دانشجویان که به مدت طولانی در کشوری خارجی اقامت خواهند داشت اهمیت ویژه‌ای دارد، چرا که احتمال بروز بیماری یا حوادث پیش‌بینی نشده افزایش پیدا می‌کند. 

بیمه دانشجویی خارج از کشور

بیمه مسافرتی دانشجویی چیست و چرا مهم است؟

در صورتی که قصد تحصیل در خارج از کشور را داشته باشید، پس از دریافت پذیرش از دانشگاه و زمانی که برای دریافت ویزای خود اقدام می‌کنید به مدارک متعددی نیاز خواهید داشت. یکی از مدارک مهم در این زمان بیمه مسافرتی دانشجویی است. بدون این بیمه‌نامه مدارک شما در سفارت تأیید نخواهد شد. 

اما اهمیت بیمه دانشجویی در ویزا و قوانین سفارت‌ها خلاصه نمی‌شود. در طول دوره اقامت و تحصیل شما در یک کشور خارجی احتمال بروز هر حادثه پیش‌بینی نشده‌ای وجود دارد که ممکن است هزینه‌های سنگینی را به شما تحمیل کند. با داشتن یک بیمه‌نامه قدرتمند و معتبر، خیال شما از بابت حوادث راحت خواهد بود.

نحوه خرید و استفاده از بیمه مسافرتی دانشجویی به چه شکل است؟

برای خرید این بیمه‌نامه شما باید از طریق شرکت‌های بیمه‌گر داخلی مانند بیمه سامان، ملت، دانا و آسماری اقدام کنید. اما این شرکت‌ها به صورت مستقیم خدماتی در خارج از مرزهای کشور ارائه نمی‌کنند. بلکه با کمپانی‌های sos در خارج از کشور طرف قرارداد هستند. به عنوان مثال اگر بیمه مسافرتی دانشجویی آلمان را خریداری کرده باشید، در هنگام بروز مشکل نیروهای امدادگر در این کشور به کمک شما خواهند آمد.

در زمان خرید بیمه مسافرتی دانشجویی اطلاعات تماس با شرکت کمک‌رسان در بیمه‌نامه شما درج خواهد شد. شما باید این اطلاعات و بیمه‌نامه خود را همواره در دسترس قرار دهید تا در صورت بروز هرگونه حادثه بتوانید در اولین فرصت با نماینده کمک‌رسان تماس گرفته و برای رفع مشکل خود مشاوره یا کمک دریافت کنید.

بیمه دانشجویی خارج از کشور چه تفاوتی با بیمه درمان مسافرتی دارد؟

در سفرهای توریستی، بیمه مسافرتی یک محدودیت پوشش ۹۲ روزه دارد. یعنی اگر شخصی بیمه‌نامه‌های طولانی مدت مانند شش ماهه و یک ساله داشته باشد، تنها به مدت ۹۲ روز متوالی می‌تواند تحت پوشش بیمه باشد و برای استفاده مجدد از بیمه در این فاصله باید به کشور بازگردد. این موضوع در بیمه مسافرتی دانشجویی متفاوت است. دانشجویان از طرف سفارت موظف هستند بیمه مسافرتی یک ساله تهیه کنند و در تمام این مدت تحت پوشش بیمه خواهند بود. پس از انقضای بیمه در پایان سال نیز باید برای تمدید بیمه‌نامه اقدام کنند.

بیمه دانشجویی ویزا

بیمه مسافرتی دانشجویی چه خسارت‌هایی را پوشش می‌دهد؟

مهمترین پوشش بیمه مسافرتی دانشجویان خارج از کشور، پوشش هزینه‌های پزشکی است. به همین دلیل عده‌ای این بیمه را بیمه درمان مسافرتی نیز می‌نامند. با این حال پوشش‌های بیمه مسافرتی به هزینه‌های درمان خلاصه نمی‌شود و شرکت‌های بیمه طیف وسیعی از خدمات را ارائه می‌کنند. در جدول زیر نمونه‌ای از پوشش‌های بیمه سامان (با سقف ۷۰ هزار یورو) برای بیمه دانشجویی اروپا را می‌توانید مشاهده کنید. البته باید دقت کنید که استفاده از هر یک از این پوشش‌ها شرایط ویژه‌ای دارد که در بخش‌های بعدی مورد توجه قرار خواهد گرفت.

عنوان پوششسقف پوشش
بستری در بیمارستان و معالجه پزشکی۷۰ هزار یورو
انتقال بیمه شده به مراکز درمانی در اثر حادثه یا بیماری۷۰ هزار یورو
فوریت‌های دندانپزشکی (تنها در حد دندان‌درد شدید، عفونت و پوسیدگی)۴۰۰ یورو
بازگرداندن جسد بیمه شده متوفی به ایران در صورت فوت در خارج از کشور۷۰ هزار یورو
سفر اضطراری یکی از اعضای بلافصل خانواده به کشور محل اقامت در صورت بستری شدن به مدت بیش از ۱۰ روز۷۰ هزار یورو
رفت و برگشت و اقامت یک نفر به انتخاب بیمه شده به کشور محل اقامت در صورت بستری شدن به مدت بیش از ۱۰ روز۸۵۰ یورو
مشاوره حقوقی و هزینه‌های دعاوی بیمه شده در صورتی که در کشور مقصد تحت پیگرد قانونی قرار گرفته باشد.۱۵۰۰ یورو
راهنمایی و حمایت از بیمه شده در صورت سرقت و مفقود شدن مدارک مسافرتی۲۰۰ یورو
بازگشت کودکان زیر ۱۵ سال به همراه یک سرپرست به ایران در صورت فوت یا بستری بیمه شده۷۰ هزار یورو
بازگشت غیرمنتظره به دلیل مسائل حاد پزشکی یا فوت بستگان درجه اول و بلافصل۷۰ هزار یورو
ارسال داروهای ضروری با تایید پزشکی به کشوری که بیمه شده در آن بستری است۷۰ هزار یورو
ملزومات اضطراری شامل لباس و لوازم بهداشتی در صورت تأخیر در ورود بار همراه بیمه شده۱۰۰ یورو
فقدان بار تحویلی به هواپیما ۲۰۰ یورو
یافتن بار، ارسال بار و ملزومات شخصی۷۰ هزار یورو
خسارت‌های ناشی از تاخیر هواپیما شامل اقامت در هتل و صرف غذا۲۰۰ یورو
ارسال پول نقد در صورت به سرقت رفتن پول تحت شرایط بیمه‌نامه۸۵۰ یورو
ارسال وجه‌الضمان تحت شرایط بیمه‌نامه۸۵۰ یورو
پوشش کرونا۵۰۰۰ یورو
جدول پوشش‌های بیمه مسافرتی دانشجویی بیمه سامان با پوشش ۷۰ هزار یورویی

شرایط بیمه مسافرتی دانشجویی به چه شکل است؟

همان طور که اشاره شد استفاده از پوشش‌های بیمه دانشجویان خارج از کشور مشروط به شرایط خاصی است. در این بخش به تعدادی از مهمترین شرایط این بیمه‌نامه اشاره خواهیم کرد. 

  • هزینه‌های مربوط به زیبایی، بیماری‌های مزمن و بیماری‌هایی که سابقه قبلی داشته باشند مشمول پوشش هزینه‌های پزشکی نمی‌شود. همچنین شما باید یک فرانشیز ۲۵ یورویی پرداخت کنید؛ مگر در موارد اورژانسی، ناشی از حادثه یا بستری شدن در بیمارستان به مدت بیشتر از ۲۴ ساعت.
  • هزینه فوریت‌های دندانپزشکی شامل فرانشیز ۲۵ یورویی است.
  • منظور از اعضای درجه یک خانواده پدر، مادر، خواهر و برادر است. منظور از اعضای بلافصل خانواده همسر و فرزندان است.
  • در پوشش فقدان بار تحویلی، مابه‌التفاوت خسارت پرداخت شده توسط شرکت هواپیمایی حامل و خسارت واقعی مطابق مستندات تا سقف مندرج در بیمه‌نامه پرداخت می‌شود.
  • برای استفاده از پوشش‌های به سرقت رفتن پول نقد و ارسال وجه‌الضمان، شما باید پیش از خروج از کشور معادل مبلغ مورد نظر را در شرکت بیمه به امانت گذاشته باشید. همچنین باید دقت کنید که این پوشش سرقت طلا، جواهرات، اشیاء قیمتی، اوراق و موارد مشابه را در بر نمی‌گیرد.

شرایط استفاده از پوشش تاخیر در ورود بار همراه بیمه شده

  • بار همراه بیمه شده باید ثبت شده باشد.
  • شرکت هواپیمایی مربوطه عضو یاتا باشد.
  • حداقل ۶ ساعت از تاخیر گذشته باشد.
  • اسناد مؤید تاخیر به تایید شرکت هواپیمایی رسیده باشد.
  • اصل صورت‌حساب‌های خرید به درخواست خسارت بیمه شده ضمیمه شود.

شرایط پوشش کرونا در بیمه دانشجویی

  • برای استفاده از پوشش کرونا داشتن کارت واکسن یا انجام تست پی‌سی‌آر ۷۲ ساعت قبل از خروج از ایران یا در بدو ورود به کشور مقصد الزامی است. 
  • از زمان تزریق دوز دوم کارت واکسن باید بیش از ۲ هفته گذشته باشد. 
  • اگر تست قبل از سفر مثبت باشد، بیمه‌گر تعهدی در برابر پوشش هزینه‌ها نخواهد داشت. 
  • در صورت مثبت بودن اولین تست PCR برای دریافت این پوشش، هزینه اولین تست تحت پوشش بیمه خواهد بود. 
  • در صورت نداشتن کارت واکسن و یا عدم انجام تست پی‌سی‌آر، دوره انتظار ۱۴ روزه از زمان خروج از کشور مشمول این پوشش خواهد بود.
بیمه دانشجویان خارج از کشور

نحوه دریافت خسارت از بیمه مسافرتی دانشجویی به چه شکل است؟

همان طور که اشاره شد، برای استفاده از این بیمه‌نامه اولین اقدام شما تماس با مشاوران شرکت پشتیبان خواهد بود. پس از انجام راهنمایی‌های لازم دو حالت وجود دارد:

  • کارشناسان شرکت پشتیبان در محل حاضر شده و علاوه بر حمایت شما، هزینه‌های لازم را پرداخت می‌کنند.
  • شما شخصا هزینه‌های ناشی از حادثه را پرداخت کرده و مدارک مستندات هزینه‌های انجام شده را حفظ می‌کنید. پس از بازگشت به کشور برای دریافت خسارت به بیمه‌گر خود مراجعه می‌کنید.

کدام شرکت‌های بیمه‌گر بیمه مسافرتی دانشجویی ارائه می‌کنند؟

در حال حاضر بیمه‌گرهای متعددی همچون سامان، ملت، دانا، آسماری و sos بیمه مسافرتی برای تحصیل در خارج از کشور ارائه می‌کنند. در این بخش به طور کلی به معرفی مختصر هر یک از بیمه‌گرهای فعال در این حوزه خواهیم پرداخت.

بیمه سامان

بیمه دانشجویی سامان یکی از محبوب‌ترین بیمه‌نامه‌های سفر دانشجویی است که اغلب سفارت‌های کشورهای خارجی آن را قبول داشته و تأیید می‌کنند. همان طور که در بخش پوشش‌ها مشاهده کردیم، این بیمه طیف وسیعی از خدمات درمانی و حوادث مربوط به سفر را با سقف ۷۰ هزار یورو پوشش می‌دهد.

بیمه مسافرتی دانشجویی دانا

بیمه دانشجویی دانا این روزها یکی از پرتقاضاترین بیمه‌های مسافرتی است. این محبوبیت به دلیل همکاری با شرکت‌های کمک‌رسان حرفه‌ای همچون رایزشوتر و SOS است که اپراتورهای فارسی‌زبان دارند و خدمات بهتری به نسبت به سایر شرکت‌های امدادرسان ارائه می‌کنند. پوشش‌های بیمه دانا مشابه بیمه سامان بوده است.

بیمه مسافرتی دانشجویی ملت

بیمه دانشجویی ملت نیز پوشش‌های مشابه بیمه‌های دانا و سامان ارائه می‌کند. این شرکت با کمپانی‌های امدادرسان رایز شوتز و رمد طرف قرارداد بوده و تمهیدات لازم برای حمایت از دانشجویان ایرانی در خارج از مرزهای کشور را فراهم می‌کند. مزیت عمده بیمه ملت دانشجو، قیمت مناسب آن نسبت به بیمه سامان است و یک گزینه محبوب برای طرفداران بیمه دانشجویی ارزان محسوب می‌شود. البته توجه داشته باشید که سفارت کشور مقصد شما باید این بیمه را قبول داشته باشد.

بیمه مسافرتی تحصیل در خارج از کشور

بهترین بیمه مسافرتی برای دانشجویان خارج از کشور کدام است؟

  • انتخاب بهترین بیمه مسافرتی دانشجویی به عوامل متعددی بستگی دارد. یکی از مهمترین عوامل کشور مقصد شماست. بعضی از سفارت‌خانه‌ها تنها بیمه‌های تهیه شده از بیمه‌گرهای خاصی را تایید می‌کنند و شما باید در هنگام خریداری بیمه دانشجویی این نکته را مد نظر قرار دهید.
  • قیمت بیمه دانشجویی موضوع مهم دیگری است که اغلب مورد توجه قرار می‌گیرد. دانشجویان ترجیح می‌دهند ارزان‌ترین بیمه دانشجویی ممکن را خریداری کنند. با این حال دقت کنید که اگر بیمه شما پوشش‌های کافی مد نظر سفارت را نداشت باشد درخواست ویزای شما تایید نخواهد شد.
  • کیفیت خدمات شرکت امداد رسان در خارج از کشور موضوع دیگری است که بهتر است مد نظر قرار دهید. بعضی از شرکت‌ها اگرچه بیمه‌نامه‌های گران‌قیمت‌تری ارائه می‌کنند اما با کمپانی‌های قوی‌تری طرف قرارداد هستند. به عنوان مثال در بعضی شرکت‌ها امکان دریافت خدمات و مشاوره به زبان فارسی نیز وجود دارد.

چرا بیمه دانشجویی مسافرتی را از راهنمای بیمه خریداری کنیم؟

راهنمای بیمه با اعتبار و سابقه چندین دهه فعالیت در حوزه بیمه یکی از معتبرترین کارگزاری‌های بیمه در تهران و سطح کشور است. شما می‌توانید در هر زمانی با کارشناسان زبده این شرکت به صورت رایگان مشاوره کرده و خیال‌تان از بابت دقت و صحت اطلاعات راحت باشد. همچنین خریداری بیمه دانشجویی در این سایت بسیار ساده است و در کمتر از چند دقیقه صورت می‌گیرد. با کمک این سامانه شما می‌توانید به صورت آنی از قیمت روز انواع طرح‌های بیمه‌ای مطلع شده و بهترین بیمه‌نامه را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;

درخواست شما ثبت شد. مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.