بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته

بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته توسط صندوق بازنشستگی کشوری و با همکاری شرکت آتیه سازان حافظ، برای کمک به هزینه‌های درمانی بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنها طراحی شده است. برای اطلاع از جزئیات این بیمه‌نامه این مقاله را بخوانید.
بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته

تمامی بازنشستگان کشوری، از جمله بازنشستگان فرهنگی‌ می‌توانند از خدمات بیمه درمان تکمیلی بهره‌مند شوند و نگران هزینه‌های بالای درمان و دارو نباشند. بیمه تکمیلی بازنشستگان فرهنگی از طریق سایت صندوق بازنشستگی کشوری قابل ثبت نام است و پوشش‌ها و تعهدات مناسبی را در اختیار بازنشستگان قرار‌ می‌دهد. در این بخش همراه ما باشید تا با جزئیات بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته بیشتر آشنا شویم.

بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته ۱۴۰۲

بیمه تکمیلی بازنشستگان فرهنگی، بیمه‌ای است که بخش قابل توجهی از هزینه‌های درمانی بازنشستگان و افراد تحت تکفل آنها را تا سقف قرارداد، تحت پوشش قرار می‌دهد. برای آشنایی با کلیات بیمه تکمیلی برای فرهنگیان، مقاله بیمه تکمیلی فرهنگیان را مطالعه کنید.

در رابطه با بازنشستگان فرهنگی، همچون بازنشستگان سایر ارگان‌ها و سازمان‌ها، صندوق بازنشستگی کشوری مسئولیت تامین خدمات را بر عهده دارد. 

این صندوق برای پوشش هزینه‌های تکمیلی درمان بازنشستگان، با بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ قراردادی منعقد کرده تا شرایطی یکپارچه برای دریافت خدمات و تسهیلات در کشور برای بازنشستگان فراهم باشد. بنابراین‌ می‌توان گفت نام بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته همچون سایر بازنشستگان کشوری، «آتیه‌سازان حافظ» است و بازنشستگان برای ثبت نام بیمه تکمیلی خود، لازم است به شعب این شرکت مراجعه کرده یا از طریق سایت صندوق بازنشستگی کشوری، ثبت نام خود را تکمیل کنند. 

در سال گذشته شرکت آتیه‌سازان حافظ طرحی به نام «اکمل طلایی» را در 23 استان آغاز کرد. به واسطه بیمه طلایی فرهنگیان بازنشسته آتیه سازان حافظ، بیمه‌گزاران‌ می‌توانند با پرداخت حق بیمه مجزا از برخی خدمات که در فهرست تعهدات وجود ندارد نیز بهره‌مند شوند. البته هنوز تصمیمی برای ادامه این طرح وجود ندارد و ممکن است امکان استفاده از آن را در شهر خود نداشته باشید.

ثبت نام بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته

فرهنگیان بازنشسته برای ثبت نام بیمه تکمیلی لازم است شرایط خاصی داشته باشند. در ادامه این شرایط را بررسی‌ می‌کنیم و سپس به نحوه ثبت نام بیمه تکمیلی‌ می‌پردازیم.

افراد تحت پوشش 

بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته، خود فرد بازنشسته و افراد تحت تکفل او را پوشش‌ می‌دهد. شرایط پوشش افراد تحت تکفل به شرح زیر است:

  • همسر بازنشستگان بیمه‌شده
  • فرزندان پسر در صورت نداشتن شغل، حداکثر تا پایان 22 سالگی (در مورد دانشجویان با ارائه گواهی اشتغال به تحصیل تا پایان 25 سالگی)
  • فرزندان دختر به شرط نداشتن همسر و شغل 
  • نوادگان دختر و پسر که پدرشان در قید حیات نبوده و قانوناً تحت تکفل بازنشستگان هستند
  • فرزندان و نوادگان معلول ذهنی یا جسمی از کار افتاده کلی یا دائم با ارائه کارت بهزیستی (معلولیت شدید) یا گواهی معتبر از پزشکی قانونی
  • شوهر معلول و از کار افتاده (کلی یا دائم) و فرزندان بازنشستگان زن با ارائه مدارک شناسایی
  • فرزندان بازنشستگان زن فاقد همسر با ارائه صفحه اول و دوم شناسنامه
  • پدر و مادر بازنشستگان و از کار افتادگان (زن و مرد) با ارائه مدارک شناسایی

شرایط ثبت نام 

فرهنگیان بازنشسته صرفا در صورت داشتن شرایط زیر‌ می‌توانند وارد سامانه شده و اقدام به ثبت درخواست بیمه درمان تکمیلی برای خود و افراد تحت تکفل خود کنند:

  1. بازنشستگان سال 1402: تا سه ماه از تاریخ صدور و یا اجرای حکم برای افزایش افراد تحت تکفل
  2. بازنشستگان سنوات قبل:
  • تولد فرزند جدید: تا سه ماه از تاریخ تولد
  • طلاق فرزند دختر: تا سه ماه از تاریخ طلاق
  • همسر جدید: تا سه ماه از تاریخ عقد
  • از کار افتادگی فرزند: تا سه ماه از تاریخ از کار افتادگی
  • از کار افتادگی همسر بازنشستگان زن: تا سه ماه از تاریخ از کار افتادگی
  • فرزند تحت تکفل بازنشستگان زن: در صورت از کار افتادگی یا فوت همسر با ارائه مدارک مورد نیاز

شرایط انصراف افراد تحت تکفل

بازنشستگان فرهنگی در صورت داشتن هریک از شرایط ذیل‌ می‌توانند نسبت به ثبت درخواست انصراف اقدام کنند:

  • ازدواج فرزند دختر
  • فوت افراد تحت تکفل
  • اشتغال به کار فرزند دختر
  • از دست دادن شرط سنی فرزند پسر
  • اشتغال به کار فرزندان پسر
  • خدمت سربازی فرزندان پسر
  • طلاق همسر

نحوه ثبت نام

براساس آخرین اطلاعیه که صندوق بازنشستگی کشوری در مرداد 1402 منتشر کرده، 2 طرح بیمه تکمیلی با نام‌های بیمه تکمیلی درمان «اصلی» و «اختیاری» طراحی شده که بازنشستگان‌ می‌توانند هر کدام از این طرح‌ها را با توجه به نیاز خود تهیه کنند. البته تهیه این طرح‌ها کاملا اختیاری است.

برای ثبت نام بیمه تکمیلی، باید به سایت صندوق بازنشستگی کشوری به آدرس cspf.ir مراجعه کرده و از طریق گزینه «درگاه خدمات الکترونیکی» در بالای سایت، وارد حساب کاربری خود شوید. بازنشستگانی که در این سایت ثبت نام نکرده‌اند، ابتدا لازم است ثبت نام خود را کامل کنند. برای ورود به سایت روش‌های مختلفی وجود دارد که‌ می‌توانید هرکدام را انتخاب کنید. 

بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته 2

بعد از ورود، برای ثبت نام، انصراف یا مشاهده آخرین وضعیت بیمه تکمیلی خود‌ می‌توانید از بخش خدمات بیمه‌ای، روی گزینه «جبران هزینه خسارت درمان» کلیک کنید. 

بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته 3

پوشش‌ها و تعهدات بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته

تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان، به استثنای چند مورد بدون سقف است. 

در بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته، برخی پوشش‌ها از جمله خدمات دندانپزشکی مانند ایمپلنت، دست دندان و ارتودنسی تحت پوشش این بیمه قرار نمی‌گیرد و سایر خدمات دندانپزشکی نیز تا سقف 200 هزارتومان پوشش دارد؛ مازاد بر آن با کسر 20 درصد فرانشیز پرداخت خواهد شد. 

یکی دیگر از استثنائات این بیمه‌نامه مربوط به عمل زایمان سزارین است که تا سقف یک میلیون تومان پوشش خواهد داشت. عمل لیزیک چشم تا سقف 300 هزارتومان برای هر چشم و قاب عینک نیز تا سقف 50 هزارتومان تحت پوشش بیمه قرار دارد.

در بیماری‌های خاص مانند دیالیز مزمن، پیوند کلیه، هموفیلی، تالاسمی ماژور، سرطان‌های پرهزینه و خدمات شیمی درمانی، صد درصد هزینه‌ها حتی اگر دارو خارجی باشد، به فرهنگیان بازنشسته پرداخت می‌شود. خدمات آمبولانس نیز حداکثر تا 60 هزارتومان در داخل شهر و تا 100 هزارتومان در خارج شهر از منبع بیمه تامین خواهد شد. 

روش‌های دریافت خسارات بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته

برای دریافت خسارات از محل بیمه تکمیلی، روش‌های مختلفی وجود دارد. ساده‌ترین روش مراجعه به مراکز طرف‌قرارداد بیمه پایه و بیمه تکمیلی است. نام این مراکز را‌ می‌توانید از طریق سایت بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته، یعنی سایت شرکت آتیه‌سازان حافظ به آدرس atiyehsazan.ir به دست آورید. 

در تصویر زیر مراحل دریافت خسارت از بیمه تکمیلی در شرایط مختلف نمایش داده شده است.

بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته 1

جمع‌بندی

در این بخش با بیمه تکمیلی فرهنگیان بازنشسته آشنا شدیم و جزئیات و شرایط ثبت نام آن را توضیح دادیم. بیمه تکمیلی بازنشستگان یک نوع بیمه درمانی است که برای کمک به هزینه‌های درمانی بازنشستگان و افراد تحت تکفل آن‌ها طراحی شده است. این بیمه توسط صندوق بازنشستگی کشوری ارائه می‌شود و بازنشستگان برای ثبت‌نام در آن، باید از طریق سامانه‌های الکترونیکی مربوطه اقدام کنند.

شما عزیزان برای تهیه بهترین بیمه تکمیلی‌ می‌توانید از سایت راهنمای بیمه استفاده کنید. کارشناسان ما در راهنمای بیمه شما را برای تهیه و انتخاب بیمه‌های تکمیلی راهنمایی‌ می‌کنند تا با توجه به شرایط‌تان، بهترین بیمه درمان تکمیلی گروهی یا انفرادی را تهیه کنید. پس با ما تماس بگیرید و سوالات و دغدغه‌های خودتان را مطرح کنید. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;

درخواست شما ثبت شد. مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.