جراحی بینی با بیمه تکمیلی: آیا بیمه تکمیلی هزینه عمل بینی را پرداخت میکند؟

جراحی بینی با بیمه تکمیلی فقط زمانی امکان‌پذیر است که مشکلات بینی، باعث انسداد مجاری تنفسی شده باشد. عمل زیبایی بینی تحت پوشش بیمه تکمیلی نیست و فقط انحراف بینی، شکستگی و مخروط بزرگ داخل بینی را می‌توان با بیمه تکمیلی درمان کرد.
جراحی بینی با بیمه تکمیلی

با بیمه تکمیلی میشه بینی عمل کرد؟! جراحی بینی یکی از پرطرفدارترین عمل‌های زیبایی است که بسیاری از افراد به دنبال انجام آن هستند. اما هزینه این عمل ممکن است برای برخی از افراد مشکل‌ساز باشد؛ به همین دلیل بسیاری از افراد درباره شرایط جراحی بینی با بیمه تکمیلی سوال دارند و‌‌ می‌پرسند ایا بیمه تکمیلی شامل جراحی بینی میشود یا نه.

در این بخش همراه ما باشید تا به سوالات شما در این زمینه پاسخ دهیم.

شرایط جراحی بینی با بیمه تکمیلی

بیمه درمان تکمیلی همان‌طورکه از نامش پیداست، برای کامل کردن پوشش‌های درمانی که بیمه پایه آن‌ها را ارائه‌‌ نمی‌کند، طراحی شده است. با این توصیف شاید تصور کنید تمامی امورات پزشکی را بتوان با این بیمه‌نامه پوشش داد؛ درحالی‌که اینطور نیست

بسیاری از بیمه‌گرها، بیمه‌‌های تکمیلی را با شرایط، سقف تعهدات و پوشش‌‌های خاصی ارائه‌‌ می‌دهند. اما یک اشتراک بین تمام بیمه‌‌های تکمیلی وجود دارد و آن اینکه هیچ‌کدام هزینه‌‌های مربوط به درمان بیماری‌‌های مادرزادی و جراحی‌‌های زیبایی را پوشش‌‌ نمی‌دهند

اما‌‌ می‌توانید در شرایط خاصی، هزینه جراحی بینی را از طریق بیمه‌‌های تکمیلی دریافت کنید. این شرایط که در ادامه آن‌ها را بررسی‌‌ می‌کنیم، همگی باعث اختلال در عملکرد تنفسی‌‌ می‌شوند و بدین ترتیب‌‌ می‌توان آن‌ها را از منبع بیمه‌‌های تکمیلی تحت پوشش قرار داد. 

جراحی به دلیل داشتن انحراف بینی و مشکل تنفس

جراحی به دلیل داشتن انحراف بینی

انحراف بینی یکی از مشکلاتی است که بیمه‌‌های تکمیلی آن را پوشش‌‌ می‌دهند؛ البته فقط درصورتی‌که انحراف، باعث اختلال در عملکرد تنفسی شده باشد. در واقع منظور از انحراف بینی شرایطی است که مخاط بینی متورم شده باشد به‌گونه‌ای‌که دیواره‌های اطراف بینی به داخل خم شوند و راه عبور و گردش هوا را بگیرند. در این شرایط، فرد فقط با جراحی درمان‌‌ می‌شود. 

جراحی به دلیل رشد مخروط داخلی بزرگ در بینی

یکی دیگر از شرایطی که منجر به بسته شدن راه گردش هوا از طریق بینی‌‌ می‌شود، رشد مخروط بینی است. بافت‌‌های مخروط بینی در حالت نرمال با تمیز کردن هوای عبوری، تنفس را بهبود می‌بخشند؛ اما در شرایط خاص ممکن است مخروط بینی فرد رشد کرده و بیش از حد بزرگ شود، به‌طوری‌که تنفس را برای او سخت کند. در این شرایط می‌توان هزینه جراحی بینی را با بیمه تکمیلی پرداخت کرد.

جراحی به دلیل شکستگی استخوان بینی

یکی دیگر از شرایطی که بیمه تکمیلی هزینه جراحی بینی را پرداخت‌‌ می‌کند، شکستگی بینی است. درصورتی‌که شکستگی عمیق در اثر سانحه رخ دهد و نیاز به عمل جراحی داشته باشد،‌‌ می‌توانید هزینه‌‌های آن را از بیمه تکمیلی دریافت کنید. 

جراحی زیبایی بینی با بیمه تکمیلی انجام می‌شود؟

این روزها جراحی‌‌های زیبایی بیشتر از پیش گسترده شدند و بسیاری از افراد که هزینه‌‌های سرسام‌آور این جراحی‌‌ها را ندارند، به دنبال راه‌کاری برای پوشش هزینه‌‌ها‌‌ می‌گردند. اگر به پوشش هزینه جراحی زیبایی بینی با بیمه تکمیلی امید دارید، باید گفت این شرایط در هیچ‌کدام از شرکت‌‌های بیمه‌گر وجود ندارد. 

عمل‌‌های زیبایی تحت پوشش بیمه‌‌های تکمیلی قرار‌‌ نمی‌گیرند و اگر شرایط بالا را ندارید،‌‌ نمی‌توانید هزینه جراحی زیبایی را با بیمه تکمیلی بپردازید. 

پوشش هزینه‌های آزمایش، سی‌تی اسکن و… در تمامی جراحی‌های بینی

به جز هزینه جراحی، عمل بینی چه از نوع زیبایی و چه از نوع درمانی باشد، هزینه‌‌های جانبی دیگری هم دارد. خوشبختانه بیمه‌‌های تکمیلی، به‌خصوص انواع بیمه درمان تکمیلی گروهی، هزینه‌های پاراکلینیکی را پوشش می‌دهند و شما‌‌ می‌توانید هزینه‌‌های رادیوگرافی، سی‌تی اسکن، عکس‌برداری، آزمایش خون و… را با بیمه تکمیلی پرداخت کنید. علاوه بر این درصورتی‌که عمل جراحی بینی از نوع زیبایی باشد، برخی شرکت‌های بیمه با توجه به توافق با بیمه‌گزار، هزینه بستری را نیز پوشش می‌دهند.

توجه داشته باشید که بیشتر بیمه‌های تکمیلی، به‌خصوص بیمه‌‌های انفرادی، یک دوره انتظار برای جراحی دارند. به این معنی که جراحی بینی برای درمان فقط در صورتی پوشش داده‌‌ می‌شود که دوره انتظار به پایان رسیده باشد. این دوره‌‌ها برای جراحی معمولا 3 ماهه هستند و شما 3 ماه بعد از خرید بیمه می‌توانید از پوشش جراحی استفاده کنید. 

نحوه دریافت هزینه‌های جراحی بینی با بیمه تکمیلی

برای پوشش هزینه‌‌های جراحی بینی،‌‌ می‌توانید به مراکز جراحی یا بیمارستان‌‌های طرف قرارداد بیمه تکمیلی خود مراجعه کنید تا بدون نیاز به پرداخت از جیب خود، هزینه‌‌های جراحی بعد از کسر فرانشیز از محل بیمه پرداخت شود. 

اما اگر به مرکز درمانی مورد نظر خودتان مراجعه کردید، لازم است هزینه جراحی را از جیب خود پرداخت کنید و سپس با ارائه مدارک لازم به شعب بیمه تکمیلی، هزینه‌‌ها را بر اساس سقف تعهدات دریافت کنید. 

مدارکی که شرکت‌‌های بیمه برای پرداخت هزینه جراحی درخواست‌‌ می‌کنند، متفاوت است. این مدارک معمولا شامل موارد زیر‌‌ است:

  • اصل یا تصویر کارت ملی 
  • صورت‌حساب هزینه‌‌ها در بیمارستان یا مرکز درمانی
  • شرح عمل جراحی در فاکتور هزینه‌‌ها با تاریخ دقیق
  • گواهی و تجویز پزشک مبنی بر ضرورت جراحی
  • اطلاعات مرکز درمانی یا بیمارستان با مهر معتبر
  • فاکتور و نسخه داروهای تجویزی پزشک
  • فاکتور و نسخه تمام آزمایش‌‌های قبل و بعد از جراحی

کدام بیمه تکمیلی هزینه جراحی انحراف بینی را پرداخت‌ می‌کند؟

جراحی بینی با بیمه تکمیلی 2

شرکت‌‌های بیمه هزینه جراحی‌ انحراف بینی یا همان عمل سپتوپلاستی را با توجه به شرایط مندرج در بیمه‌نامه، پرداخت‌‌ می‌کنند. پس در پاسخ به سوال «ایا بیمه تکمیلی شامل انحراف بینی‌ می‌شود؟» باید گفت بله؛ البته به‌شرطی‌که انحراف بینی باعث تنگی دهلیز بینی و مشکل تنفسی شده و به تجویز پزشک، جراحی ضروری باشد.

در ادامه به بررسی خدمات تکمیلی بیمه‌گرهای مختلف برای پوشش هزینه‌‌های جراحی بینی‌‌ می‌پردازیم. نکته قابل توجه اینکه هزینه‌‌های جراحی بینی، با کسر فرانشیز پرداخت‌‌ می‌شود و مبلغ فرانشیز در شرکت‌‌های بیمه بسته به قرارداد، متفاوت است. 

هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تکمیلی پاسارگاد

پاسارگاد از شرکت‌‌های معتبر بیمه در ایران است که‌‌ می‌توانید طرح‌‌های درمان تکمیلی متنوعی در آن بیابید. این شرکت هزینه‌‌های جراحی انحراف بینی را تا سقف تعهدات مندرج در بیمه‌نامه پرداخت‌‌ می‌کند و‌‌ می‌توانید برای پوشش هزینه‌‌های جانبی، از جمله تصویربرداری و آزمایش‌‌ها نیز از آن استفاده کنید. 

هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تکمیلی دی

شرکت بیمه دی نیز همچون سایر شرکت‌‌های بیمه، طرح‌‌های درمان تکمیلی مختلفی دارد که‌‌ می‌توان هزینه‌‌های جراحی انحراف بینی برای رفع مشکل تنفس را از طریق آن پرداخت کرد. در طرح‌‌های تکمیلی این شرکت، پوشش هزینه‌‌های جانبی درمان نیز وجود دارد.

هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تکمیلی آسیا

بیمه تکمیلی آسیا همچون سایر شرکت‌ها هزینه عمل زیبایی را پرداخت‌‌ نمی‌کند و در خصوص انحراف بینی در صورت شکستگی یا طبق دستور پزشک، هزینه عمل قابل پرداخت خواهد بود. این بیمه برای پرداخت جراحی‌‌های درمانی بینی با توجه به نوع قراردادتان بعد از کسر فرانشیز، هزینه را بر عهده‌‌ می‌گیرد. 

هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تکمیلی ایران

بیمه تکمیلی ایران به عنوان یکی از بیمه‌‌های معتبر و بزرگ کشور، پوشش‌‌هایی را برای جراحی بینی در شرایط خاص دارد که این شرایط باید بر اساس نظر پزشک معتمد بیمه‌گر تایید شود. تنها درصورتی‌که مشکلات بینی باعث اختلال در عملکرد تنفسی شده باشد،‌‌ می‌توان از این بیمه تکمیلی برای جراحی بینی استفاده کرد. 

هزینه عمل انحراف بینی با بیمه تکمیلی البرز

بیمه تکمیلی البرز یکی دیگر از بیمه‌هایی است که هزینه عمل انحراف بینی و فقط جراحی‌‌های درمانی را پرداخت می‌کند. علاوه بر این در نظر داشته باشید که انحراف بینی مادرزادی که مشکل تنفسی ایجاد نکند، تحت پوشش این بیمه تکمیلی قرار‌‌ نمی‌گیرد. با این حال‌‌ می‌توانید سایر هزینه‌‌های درمانی مانند ویزیت، آزمایش‌‌ها، تصویربرداری و تهیه دارو را با این بیمه تکمیلی پرداخت کنید. 

خرید بهترین بیمه درمان تکمیلی با راهنمای بیمه

جراحی بینی یکی از عمل‌های زیبایی پرطرفدار است که بسیاری از افراد برای بهبود ظاهر و زیبایی خود، به سراغ آن‌‌ می‌روند. اما هزینه این عمل ممکن است برای برخی از افراد گران باشد و نتوانند از پس هزینه‌‌های جانبی این جراحی برآیند. جراحی بینی اگر برای زیبایی انجام شود، تحت پوشش بیمه‌‌های تکمیلی قرار‌‌ نمی‌گیرد. اما افراد‌‌ می‌توانند در شرایط خاص، برای جراحی‌‌های درمانی بینی که باعث انسداد مجرای تنفسی آن‌ها شده، از پوشش‌‌های بیمه تکمیلی بهره ببرند. 

جراحی بینی با بیمه تکمیلی فقط در صورت انحراف بینی، شکستگی و رشد مخروط داخلی که همگی منجر به اختلال در عملکرد تنفسی‌‌ می‌شوند، امکان‌پذیر است. اگر به دنبال بهترین بیمه تکمیلی هستید که سقف تعهدات مناسبی برای جراحی بینی داشته باشد، در وب‌سایت «راهنمای بیمه» امکان مقایسه بیمه‌‌های تکمیلی را برای شما فراهم کردیم. با مقایسه شرکت‌‌ها و بیمه‌نامه‌های مختلف‌‌ می‌توانید بهترین بیمه تکمیلی را با پوشش‌‌های متنوع و حق بیمه مناسب بیابید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;

درخواست شما ثبت شد. مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.