بیمه تکمیلی برای عینک

انواع بیمه مسئولیت به‌طورکلی شامل بیمه مسئولیت مدنی، قراردادی و متقابل می‌شود که هرکدام کاربرد و زیرشاخه‌های خود را دارند. آشنایی با بیمه مسئولیت و انواع آن به شما اجازه می‌دهد باتوجه به حرفه و جایگاه‌تان، مسئولیت قانونی خود را در قبال دیگران بیمه کنید.
بیمه تکمیلی عینک

خرید عینک برای افرادی که دچار مشکلات بینایی هستند ممکن است هزینه‌بر باشد؛ به‌خصوص اینکه شاید مجبور باشند در دوره‌های زمانی مشخص، شیشه عینک خود را متناسب با نیاز چشم تغییر دهند. خوشبختانه تمامی بیمه‌نامه‌های تکمیلی شرکت‌های مختلف، پوششی برای پرداخت هزینه خرید عینک در نظر گرفتند تا افراد بتوانند بدون نگرانی از هزینه بالای خرید این وسیله ضروری، در راستای سلامت خود قدم بردارند. 

در این بخش همراه ما باشید تا با سقف بیمه تکمیلی برای عینک آشنا شویم و شرایط دریافت هزینه خرید عینک از بیمه‌گرهای مختلف را بررسی کنیم. 

شرایط خرید عینک با بیمه تکمیلی 

خرید عینک طبی، پوششی است که در تمامی بیمه‌نامه‌های تکمیلی شرکت‌های مختلف به چشم‌ می‌خورد. برای استفاده از این پوشش تنها یک شرط وجود دارد و آن اینکه بیمه‌گزار در زمان خرید بیمه تکمیلی، پوشش خرید عینک را انتخاب کرده و حق بیمه آن را پرداخت کرده باشد. در واقع سقف بیمه تکمیلی برای عینک با توجه به بیمه‌نامه و مواردی که بیمه‌گزار درخواست کرده، تعیین‌ می‌شود. 

پوشش خرید عینک حتی در بیمه‌های پایه مانند تامین اجتماعی نیز وجود دارد؛ البته این بیمه تعهدات بالایی برای خرید عینک در نظر نگرفته و برای استفاده از آن صرفا باید به مراکز طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی مراجعه کنید. در ادامه مقاله با شرایط خرید عینک بیمه تامین اجتماعی و سایر بیمه‌های تکمیلی بیشتر آشنا‌ می‌شویم.

شرایط خرید لنز طبی با بیمه تکمیلی 

به جز خرید عینک، افراد‌ می‌توانند از پوشش خرید لنز طبی بیمه‌های مختلف نیز بهره‌مند شوند. شرکت‌های بیمه، در‌صورتی‌که بیمه‌گزار پوشش خرید عینک و لنز طبی را در بیمه‌نامه درخواست کرده و حق بیمه مربوط به آن را پرداخت کرده باشد، این خدمات را به بیمه‌گزار ارائه‌ می‌دهد. 

علاوه بر بیمه‌های تکمیلی، بیمه تامین اجتماعی برای خرید لنز طبی تا سقف 200 هزارتومان را پرداخت‌ می‌کند. البته این پرداخت منوط به آن است که مجموع قدر مطلق نمره دو چشم بالای 10 بوده و از آخرین دریافت هزینه عینک حداقل 2 سال گذشته باشد. علاوه بر این افراد برای استفاده از پوشش‌های تامین اجتماعی صرفا‌ می‌توانند به مراکز طرف قرارداد این نهاد مراجعه کنند. 

شرایط خرید عینک آفتابی با بیمه تکمیلی

کودکی که چشم پزشک عینک آفتابی بر روی صورت او قرار داده

یکی از سوالات پرتکرار این است که آیا بیمه تکمیلی هزینه خرید عینک آفتابی را پرداخت می‌کند یا نه؟ در جواب کلی به این سوال باید گفت هیچ کدام از شرکت‌های بیمه، پوشش خرید عینک آفتابی ندارند؛ اما درصورتی‌که بیمه‌گزار نیاز به استفاده از عینک آفتابی طبی داشته باشد و این خرید توسط توصیه پزشک انجام شود، بیمه‌گر با توجه به موارد بیمه‌نامه تا بخشی از هزینه‌ها را پرداخت‌ می‌کند. 

بنابراین در نظر داشته باشید که اگر عینک آفتابی، حتی از نوع طبی، برای استفاده تزئینی و معمول خریداری شده باشد، هیچ هزینه‌ای از سوی شرکت‌های بیمه دریافت‌ نمی‌کنید. برای دریافت هزینه خرید عینک آفتابی، نامه پزشک معتمد ضروری است که نشان دهد سلامت چشم‌هایتان وابسته به استفاده از عینک آفتابی است.

نحوه دریافت هزینه عینک از شرکت بیمه

برای دریافت هزینه‌های خرید عینک از بیمه‌های تکمیلی نیاز به ارائه مدارک زیر دارید:

  • قبض خرید یا فاکتور عینک برای بیمه تکمیلی
  • برگه اپتومتریست یا چشم‌پزشکی مبنی بر نیاز به عینک

درصورتی‌که برای خرید عینک به مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی مراجعه کرده باشید، با ارائه برگه اپتومتریست و کد ملی خود، بخشی از هزینه‌های خرید که بر عهده بیمه‌گر است، از فاکتور خرید شما کسر خواهد شد. توجه داشته باشید که باید حتما مهر مرکز روی برگه اپتومتری باشد.

علاوه بر این‌ می‌توانید خرید خود را از مراکز دلخواه خود و غیر طرف قرارداد انجام دهید که در این شرایط باید مبلغ کامل خرید عینک را بپردازید و با ارائه مدارک مذکور به شعب بیمه تکمیلی شرکت بیمه، هزینه‌های خرید را دریافت کنید. بیمه‌گر پس از کسر فرانشیز که‌ می‌تواند بین 10 تا 30 درصد باشد (با توجه به موارد مندرج در بیمه‌نامه)، هزینه را به شما پرداخت خواهد کرد. 

شرکت‌های بیمه تکمیلی عینک طبی

کودکی در حال معاینه شدن چشم هایش برای عینک طبی

همان‌طورکه پیش‌تر اشاره کردیم، تمامی بیمه‌نامه‌های تکمیلی، امکان افزودن پوشش خرید عینک را برای بیمه‌گزاران فراهم کرده‌اند و بیمه‌گزاران‌ می‌توانند با توجه به نیازهای خود، سقف تعهدات و پوشش‌ها را تعیین کنند. در ادامه به برخی از پرطرفدارترین و معتبرترین بیمه‌ها برای خرید عینک اشاره‌ می‌کنیم و با شرایط آن‌ها آشنا‌ می‌شویم.

خرید عینک با بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی یکی از بیمه‌های پایه با بیشترین تعداد بیمه‌گزار در کشور است که به جز خدمات درمانی، برخی پوشش‌های جانبی مثل خرید عینک و سمعک را نیز برای بیمه‌گزاران خود فراهم کرده است. 

البته پوشش‌های جانبی این بیمه شرایط خاصی دارند و سقف تعهدات بیمه تامین اجتماعی برای خرید عینک ناچیز است. پرداخت هزینه خرید عینک از طرف این بیمه، در فواصل چندساله امکان‌پذیر است؛ یعنی بیمه‌گزار هر 2 سال یک‌بار‌ می‌تواند از پوشش خرید عینک تامین اجتماعی بهره ببرد. البته این بازه زمانی برای خرید شیشه عینک است و برای خرید فریم عینک، بیمه‌گزاران هر 10 سال یک‌بار‌ می‌توانند از این پوشش استفاده کنند. 

در حال حاضر شرایط خرید عینک با بیمه تامین اجتماعی به شرح زیر است:

  • خریدهایی که کمتر از 200 هزارتومان هزینه داشته باشد، بدون نیاز به ارائه مدارک و تایید کارشناس، به بیمه‌گزار پرداخت‌ می‌شود. 
  • پرداخت هزینه‌های خرید بین 200 تا 500 هزارتومان باید توسط پزشک معتمد سازمان تایید شود.
  • پرداخت هزینه‌های خرید بالای 500 هزارتومان فقط در صورت تایید شورای پزشکی به بیمه‌گزار پرداخت‌ می‌شود. 

بیمه تکمیلی بازنشستگان برای خرید عینک

بیمه تکمیلی بازنشستگان با قراردادی که سازمان تامین اجتماعی با شرکت آتیه‌سازان حافظ منعقد کرده، از سوی این شرکت ارائه‌ می‌شود. طبق آخرین اخبار در سال 1402، بیمه‌گزاران این سازمان‌ می‌توانند در کنار طرح اصلی بیمه تکمیلی، از پوشش‌های بهتر طرح اختیاری هم بهره ببرند که حق بیمه بالاتری دارد. 

در حال حاضر شرایط بیمه تکمیلی آتیه‌سازان حافظ برای خرید عینک به شرح زیر است:

  • طرح اصلی: 350 هزارتومان هر 3 سال یک‌بار 
  • طرح اختیاری: 700 هزارتومان هر 3 سال یک‌بار 

حق بیمه طرح اصلی بیمه تکمیلی بازنشستگان به صورت ماهانه برای هر نفر 67500 تومان و در طرح اختیاری 205 هزارتومان است. 

خرید عینک با بیمه تکمیلی دانا

بیمه تکمیلی دانا یکی از بیمه‌گرهای معتبر ارائه‌دهنده بیمه تکمیلی است که برای خرید عینک طبی نیز پوشش‌هایی دارد. بیمه‌نامه درمان تکمیلی این شرکت صرفا به صورت گروهی صادر‌ می‌شود و سازمان‌ها با توجه به تعداد اعضای خود، پوشش عینک را با فرانشیز 10 تا 30 درصد در اختیار خواهند داشت. فرانشیز 10 درصد برای گروه‌های بزرگ با تعداد بالاتر از 100 نفر ارائه‌ می‌شود. 

بیمه تکمیلی دی برای عینک

بیمه تکمیلی دی یکی دیگر از بیمه‌های تکمیلی گروهی است که هزینه‌های مربوط به خرید عینک و لنز طبی را پوشش‌ می‌دهد. بیمه‌نامه تکمیلی این شرکت نیز همچون سایر بیمه‌گرها با توجه به شرایط و درخواست‌های بیمه‌گزار تعیین‌ می‌شود و هزینه خرید عینک بیمه‌گزاران پس از کسر فرانشیز به آن‌ها پرداخت خواهد شد. 

عینک با بیمه تکمیلی آسیا

بیمه تکمیلی آسیا از معتبرترین شرکت‌های بیمه در ایران است که بیمه‌نامه درمان تکمیلی آن فقط به صورت گروهی برای سازمان‌ها و شرکت‌ها صادر‌ می‌شود. این شرکت بیمه معمولا برای گروه‌های کمتر از 200 نفر بیمه‌نامه صادر‌ نمی‌کند و درصورتی‌که بیمه‌گزار پوشش خرید عینک را نیاز داشته باشد‌ می‌تواند آن را به بیمه‌نامه اضافه کند. 

خرید عینک با بیمه تکمیلی SOS 

یکی از بهترین بیمه‌های درمان تکمیلی که امکان تهیه آن به صورت گروهی و انفرادی وجود دارد، بیمه تکمیلی SOS است. البته باید در نظر داشته باشید که بیمه تکمیلی انفرادی این شرکت پوشش‌های متنوعی ندارد و هزینه خرید عینک را پوشش‌ نمی‌دهد. در عوض بیمه گروهی SOS، سقف تعهدات بالاتری برای خرید عینک در اختیار بیمه‌گزاران‌ می‌گذارد و افراد‌ می‌توانند بدون محدودیت، از مراکز مورد نظر خود عینک خریداری کرده و هزینه آن را دریافت کنند. البته باید حق بیمه بالای بیمه تکمیلی SOS را در نظر داشته باشید.

پرداخت هزینه خرید عینک در بیمه تکمیلی گروهی این شرکت نیاز به تایید پزشک معتمد ندارد و افراد صرفا با برگه اپتومتری و فاکتور خرید،‌ می‌توانند هزینه‌های خود را دریافت کنند که این موضوع از مزیت‌های این بیمه تکمیلی است.

بیمه تکمیلی البرز برای خرید عینک

بیمه تکمیلی البرز از قدیمی‌ترین شرکت‌های بیمه در ایران است که انواع پوشش‌ها از جمله خرید عینک را در بیمه‌نامه تکمیلی خود ارائه‌ می‌دهد. این شرکت نیز همچون بسیاری از شرکت‌های دیگر فقط بیمه تکمیلی گروهی صادر‌ می‌کند که سازمان‌ها و شرکت‌ها‌ می‌توانند برای آن اقدام کنند. 

نکته مهم اینکه پوشش‌هایی نظیر خرید عینک و سمعک در بیمه البرز صرفا برای گروه‌های بزرگ بالاتر از 500 نفر ارائه‌ می‌شود. البته همه چیز به پرتفوی اموال بیمه‌گزار و توافقات انجام شده با شرکت بیمه دارد. سقف بیمه تکمیلی البرز برای عینک نیز با توجه به شرایط بیمه‌نامه، تعداد اعضای شرکت و حق بیمه تعیین خواهد شد. 

بیمه تکمیلی ایران برای عینک

بیمه تکمیلی ایران تنها شرکت‌ دولتی بیمه در کشور است که با سابقه درخشان خود، یکی از بیمه‌گرهای معتمد برای خدمات درمانی محسوب‌ می‌شود. پوشش‌های خرید عینک و لنز طبی جزو پوشش‌های اضافی بیمه تکمیلی این شرکت هستند که در صورت درخواست بیمه‌گزار،‌ می‌توان آن‌ها را با پرداخت حق بیمه بیشتر به بیمه‌نامه تکمیلی اضافه کرد. 

جمع‌بندی

افرادی که از ضعف بینایی رنج‌ می‌برند و شرایط جراحی یا استفاده از سایر روش‌های درمان بینایی را ندارند، هر چند سال یک‌بار نیاز به تعویض شیشه عینک و خرید عینک جدید دارند که این موضوع‌ می‌تواند برای آن‌ها هزینه‌بر باشد. خوشبختانه پوشش خرید عینک در بیمه‌های پایه و تکمیلی طراحی شده تا افراد بتوانند تا حدی از سنگینی هزینه‌های مکرر خرید عینک رها شوند. در این بخش با شرایط انواع بیمه تکمیلی برای عینک آشنا شدیم و سقف تعهدات بیمه‌های پایه و تکمیلی را بررسی کردیم. اگر به دنبال بهترین بیمه درمان تکمیلی برای پوشش هزینه‌های خرید عینک هستید، در سایت راهنمای بیمه امکانی را برای شما فراهم کردیم که بتوانید بیمه‌نامه شرکت‌های مختلف را مقایسه کرده و بهترین بیمه‌گر را با توجه به سطح توانگری، سقف تعهدات، حق بیمه و پوشش‌ها انتخاب کنید. اگر در این زمینه سوالی دارید، کارشناسان ما همواره آماده پاسخگویی به شما هستند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;

درخواست شما ثبت شد. مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.