بیمه تکمیلی دندانپزشکی

با خرید بیمه تکمیلی دندانپزشکی دیگر نگران هزینه‌های درمانی دندانپزشکی از جمله عصب‌کشی، ترمیم دندان‌ها، جرم‌گیری، ایمپلنت، ارتودنسی و... نخواهید بود. با مقایسه‌ی انواع بیمه‌های تکمیلی شرکت‌های مختلف می‌توانید بهترین بیمه تکمیلی برای خدمات دندانپزشکی را تهیه کنید.
تصویری از فرم بیمه برای دندانپزشکی

آیا بیمه تکمیلی هزینه دندانپزشکی را میدهد؟ چه بیمه تکمیلی شامل دندانپزشکی میشود؟ بیمه تکمیلی چند درصد هزینه دندانپزشکی را پرداخت میکند؟

بیمه تکمیلی دندانپزشکی یکی از انواع پوشش‌های تکمیلی در بیمه‌های درمان تکمیلی است؛ توجه داشته باشید که شرکت‌های بیمه، بیمه‌ای تحت عنوان دندانپزشکی ندارند و خدمات دندانپزشکی به صورت یک پوشش در بیمه درمان تکمیلی ارائه می‌شود. 

ازآنجایی‌که هزینه‌های مربوط به دندانپزشکی مانند ترمیم دندان، عصب‌کشی، ایمپلنت و… نسبت به سایر هزینه‌های درمانی بالاست، بسیاری از افراد به دنبال خرید بهترین بیمه دندانپزشکی هستند که بتواند پوشش‌های گسترده، حق بیمه مطلوب و تعهدات مناسب را در اختیارشان قرار دهد. 

خوشبختانه انواع شرکت‌های بیمه در طرح‌های درمان تکمیلی خود، پوشش‌های دندانپزشکی را هم قرار دادند. اما جزئیات طرح‌های پوششی بیمه‌گرها متفاوت است و همین موضوع باعث شده بسیاری از افراد به دنبال بهترین بیمه برای پوشش هزینه‌های دندانپزشکی باشند. 

در ادامه به پوشش‌های بیمه‌های پایه و تکمیلی دندانپزشکی‌ می‌پردازیم و با مقایسه بیمه‌نامه‌های شرکت‌های مختلف، شما را برای تهیه بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی راهنمایی‌ می‌کنیم. 

تصویری از یک کودک در دندانپزشکی داری بیمه تکمیلی دندانپزشکی

پوشش هزینه‌های دندانپزشکی در بیمه درمانی پایه

منظور از بیمه درمانی پایه، بیمه‌هایی نظیر بیمه تامین اجتماعی، بیمه نیروهای مسلح، بیمه سلامت و موارد مشابه دیگر است. در واقع برای اینکه بتوانید از بیمه‌های درمان تکمیلی استفاده کنید، الزاما باید تحت پوشش یکی از بیمه‌های پایه قرار گرفته باشید. 

بیمه‌های پایه تعرفه‌های پایینی برای پوشش هزینه‌های دندانپزشکی دارند و اغلب، فقط در مراکز درمانی خاص و برای اعمال دندانپزشکی محدود این پوشش‌ها را ارائه‌ می‌دهند. به عنوان مثال بیمه تامین اجتماعی که جمعیت زیادی از افراد را پوشش‌ می‌دهد، موارد زیر را به صورت رایگان در مراکز درمانی طرف قرارداد خود در اختیار بیمه‌گزاران‌ می‌گذارد:

  • کشیدن دندان
  • جرم‌گیری دندان‌ها
  • پر کردن معمولی دندان

سایر بیمه‌های پایه نظیر بیمه نیروهای مسلح و بیمه سلامت نیز، پوشش‌هایی مشابه بیمه تامین اجتماعی دارند. اما بیمه‌گزاران برای پوشش هزینه‌های دندانپزشکی خود از طریق این بیمه‌ها مشکلات زیادی دارند. اول اینکه حضور در مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه‌های پایه معمولا با هدررفت زمان همراه است؛ چراکه این مراکز مراجعان بسیاری دارند و شاید لازم باشد ساعت‌ها و روزها برای درمان دندان‌ها صبر کرد. از طرف دیگر هیچ کدام از مطب‌های دندانپزشکی خصوصی نیز طرف قرارداد بیمه‌های پایه نیستند و افراد در این مراکز باید خودشان تمامی هزینه‌های درمانی را بپردازند. 

به همین دلیل بسیاری از افراد ترجیح‌ می‌دهند برای پوشش هزینه‌های دندانپزشکی خود، یک بیمه درمان تکمیلی با پوشش‌ها و تعرفه‌های مناسب داشته باشند. 

خدمات دندانپزشکی بیمه تامین اجتماعی

بیمه تامین اجتماعی به منظور رفاه حال بیمه‌گزاران، پوشش‌های تکمیلی دندانپزشکی را هم در نظر گرفته که با افراد با پرداخت حق بیمه بر اساس میزان حقوق‌شان، می‌توانند از آن‌ها بهره ببرند. تعهدات دندانپزشکی در بیمه‌های پایه توسط شورای عالی بیمه خدمات درمانی تعیین‌ می‌شود. 

خدمات دندانپزشکی بیمه تکمیلی تامین اجتماعی شامل موارد زیر است:

  • ترمیم دندان
  • پر کردن سطحی دندان‌ها
  • جرم‌گیری بالای لثه و زیر لثه
  • جرم‌گیری دندان نهفته در نسج نرم و نسج سخت
  • بروساژ فک‌ها (نوعی جرم‌گیری)
  • کشیدن دندان (دندان‌های قدامی، دندان‌های خلفی، دندان عقل)
  • رادیوگرافی تک‌دندان (گرافی‌پری اپیکال یا بایت‌وینگ)
  • ویزیت، معاینه، تشخیص و تجویز دارو یا درخواست آزمایش 

پوشش هزینه‌های دندانپزشکی در بیمه درمانی تکمیلی

شرکت‌های بیمه معمولا پوشش‌های تکمیلی خود را به صورت بیمه درمان تکمیلی گروهی ارائه‌ می‌دهند؛ به این معنا که سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف‌ می‌توانند کارکنان خود و خانواده‌های آن‌ها تحت پوشش قرار دهند و در مسیر پیشبرد سلامت و رفاه پرسنل خود قدم بردارند. البته بیمه‌های تکمیلی انفرادی نیز در برخی شرکت‌های بیمه عرضه‌ می‌شود؛ اما پوشش‌های آن‌ها تفاوت چندانی با بیمه‌های پایه ندارد. 

بیمه‌های درمان تکمیلی گروهی در زمینه دندانپزشکی، پوشش‌های گسترده‌تر و مراکز درمانی متعددی را در اختیار بیمه‌گزاران قرار‌ می‌دهند تا افراد بدون نگرانی از هزینه‌های بالای درمانی، برای بهبود سلامتی خود قدم بردارند. 

بیمه‌های تکمیلی گروهی بر خلاف بیمه‌های پایه، انعطاف‌پذیری بیشتری دارند و طبق توافقی که بیمه‌گر با بیمه‌گزار‌ می‌کند،‌ می‌توان پوشش‌های متنوعی را در بیمه‌نامه لحاظ کرد. به عنوان مثال بیمه تکمیلی ایمپلنت، ارتودنسی، روکش دندان و پوشش‌هایی نظیر اعمال زیبایی فک و دندان‌ می‌تواند با توافق بیمه‌گزار و افزایش حق بیمه، در پوشش‌ها قرار بگیرد. 

نحوه استفاده از خدمات تکمیلی دندانپزشکی

خانمی که دارای بیمه تکمیلی دندانپزشکی است در یک مطب دندانپزشکی

برای استفاده از پوشش‌های تکمیلی دندانپزشکی 2 روش وجود دارد. 

در روش اول باید ببینید کدام دندانپزشکی با بیمه تکمیلی قرارداد دارد و مراکز طرف قرارداد بیمه تکمیلی مورد نظر در شهر شما، کجا واقع شده‌اند. با مراجعه به این مراکز براساس تعرفه‌ها، بخشی از هزینه‌ها را پرداخت‌ می‌کنید و بخش دیگر آن بر عهده‌ی بیمه‌گر است. 

روش دیگر استفاده از بیمه تکمیلی دندانپزشکی، مراجعه به مرکز درمانی مورد نظر خودتان است. در این روش لازم است هزینه‌های درمانی را تسویه و پرداخت کنید. سپس با ارائه مدارک مورد نیاز به شعب بیمه تکمیلی، از پوشش‌های تکمیلی با توجه به تعرفه بیمه‌گر بهره ببرید.

بهترین بیمه تکمیلی برای خدمات دندانپزشکی

برای تهیه بیمه درمان تکمیلی دندانپزشکی باید این نکته را در نظر داشته باشید که بیمه‌های تکمیلی انفرادی، اغلب پوشش‌های گسترده یا تعرفه‌های بالا ندارند، درحالی‌که با خرید بیمه تکمیلی گروهی‌ می‌توان پوشش‌ها را با توجه به تعداد پرسنل با شرکت بیمه‌گر به صورت توافقی مشخص کرد. بنابراین بهترین بیمه تکمیلی دندانپزشکی از نوع گروهی است که پوشش‌های متنوع و مراکز طرف قرارداد بسیاری دارد. 

در ادامه پوشش‌های تکمیلی دندانپزشکی مربوط به چند شرکت بیمه معتبر را بررسی و مقایسه‌ می‌کنیم تا برای تهیه بیمه تکمیلی دندانپزشکی، بتوانید دقیق‌تر تصمیم بگیرید.

خدمات دندانپزشکی بیمه تکمیلی سامان

بیمه تکمیلی سامان 5 طرح خاص برای پوشش تکمیلی دارد که با نام‌های مهر، سروش، شمیم، وصال و عقیق نام‌گذاری شده‌اند. سقف تعهدات بیمه‌گر در این طرح‌ها‌ می‌تواند از 100 هزار تومان تا 1 میلیون‌تومان باشد. طرح وصال و طرح عقیق، بالاترین سقف تعهدات را دارند که بالطبع حق بیمه در آن‌ها نیز از سایر طرح‌ها بیشتر است. 

در جدول زیر سقف تعهدات طرح‌های تکمیلی بیمه سامان را‌ می‌بینید. بیمه‌گزاران امکان پرداخت قسطی حق بیمه را در تمامی طرح‌ها دارند؛ اما بیمه‌گزارانی که بیمه عمر سامان را تهیه کردند یا حق بیمه را به صورت یکجا پرداخت کنند، از 10 درصد تخفیف بهره خواهند برد.

در ضمن بیمه تکمیلی سامان هم به صورت انفرادی و هم گروهی قابل تهیه است. 

نام طرحسقف تعهدات دندانپزشکی (تومان)
طرح مهر100,000
طرح سروش200,000
طرح شمیم500,000
طرح وصال1,000,000
طرح عقیق1,000,000

خدمات دندانپزشکی بیمه تکمیلی البرز

بیمه البرز یکی از شرکت‌های بزرگ و معتبر در حوزه بیمه است که پوشش‌های تکمیلی متنوعی را در اختیار بیمه‌گزار قرار‌ می‌دهد. این بیمه‌گر، بیمه درمان تکمیلی را فقط به صورت گروهی صادر‌ می‌کند و حداقل تعداد بیمه‌شدگان در گروه باید 100 نفر باشد. البته خدماتی مانند دندانپزشکی، عینک، سمعک، ویزیت و… فقط به صورت پوشش‌های اضافی برای گروه‌های بالای 500 نفر قابل تهیه است. 

بیمه البرز، طرح‌های از پیش تعیین‌شده برای پوشش‌های دندانپزشکی ندارد و با توجه به انعطاف‌پذیری بالایی که این بیمه‌گر دارد، بیمه‌گزار‌ می‌تواند شرایط، پوشش‌ها، حق بیمه و… را با شرکت بیمه البرز توافق کند. 

بنابراین پوشش هزینه‌های دندانپزشکی شامل ترمیم و پر کردن دندان، کشیدن دندان، جرم‌گیری، بروساژ، عصب‌کشی و درمان ریشه، روکش دندان، ایمپلنت، ارتودنسی و دندان مصنوعی، جراحی لثه و… همگی براساس توافق بیمه‌گزار و بیمه‌گر در بیمه تکمیلی دندانپزشکی البرز لحاظ خواهد شد. 

خدمات دندانپزشکی بیمه تکمیلی ایران

بیمه ایران به عنوان یکی دیگر از قدیمی‌ترین و معتبرترین شرکت‌های بیمه، همچون بیمه البرز، پوشش‌های تکمیلی درمان خود را فقط به صورت گروهی ارائه‌ می‌دهد. این بیمه‌گر برای سازمان‌ها و شرکت‌هایی که تعداد کارکنان بیمه‌شده آن‌ها بالا باشد، شرایط انعطاف‌پذیرتری را برای پوشش هزینه‌های دندانپزشکی در نظر‌ می‌گیرد. 

پوشش‌هایی که این بیمه برای خدمات دندانپزشکی در نظر گرفته شامل ویزیت، کشیدن دندان‌ها و جراحی دندان با ریشه نهفته، ترمیم، عصب‌کشی، جرم‌گیری و… است. 

از طریق جدول زیر‌ می‌توانید جدیدترین تعرفه‌های دندانپزشکی بیمه ایران برای مراکز عمومی و خصوصی را دانلود کنید.

توجه داشته باشید توافق شرکت بیمه با بیمه‌گزار برای پوشش‌ها، به شرط بزرگ بودن و داشتن پرتفوی قوی بیمه‌گزار امکان‌پذیر است.

تعرفه خدمات دندانپزشکی بیمه ایران در بخش عمومی غیردولتی در استان تهراندانلود
تعرفه خدمات دندانپزشکی بیمه ایران در بخش خیریه در استان تهراندانلود
تعرفه خدمات دندانپزشکی بیمه ایران در بخش خصوصی در استان تهراندانلود

خدمات دندانپزشکی بیمه تکمیلی پارسیان

بیمه پارسیان، پوشش‌های تکمیلی را به صورت انفرادی و گروهی ارائه‌ می‌دهد؛ اما برای دریافت بیمه درمان تکمیلی انفرادی لازم است بیمه‌گزار، بیمه عمر و یا حوادث پارسیان را دریافت کرده و حداقل 3 ماه بعد به سراغ خرید بیمه تکمیلی دندانپزشکی برود. علاوه بر این بیمه‌گزار باید حداقل 15 میلیون‌ریال بابت بیمه عمر خود پرداختی داشته و هیچ کدام از اقساط آن معوق نشده باشد. 

اما برای دریافت بیمه تکمیلی گروهی، شرایط این‌چنینی وجود ندارد و مدیران‌ می‌توانند برای گروه‌های بالای 50 نفر، بیمه تکمیلی گروهی پارسیان را تهیه کنند. البته برخی پوشش‌های خاص، فقط برای گروه‌های بزرگ‌تر در نظر گرفته‌ می‌شود. 

خدمات دندانپزشکی که بیمه تکمیلی پارسیان پوشش‌ می‌دهد شامل ترمیم و پر کردن دندان، کشیدن دندان‌ها، جرم‌گیری، بروساژ، عصب‌کشی و درمان ریشه و در برخی شرایط خاص که پرتفوی بیمه‌گزار قوی است حتی ایمپلنت، ارتودنسی و دندان مصنوعی است. 

خدمات دندانپزشکی بیمه تکمیلی نوین

شرکت بیمه نوین همچون بسیاری از شرکت‌های دیگر بیمه، پوشش‌های تکمیلی را فقط به صورت گروهی ارائه‌ می‌دهد. این شرکت بیمه طرح از پیش تعیین‌شده برای پوشش خدمات دندانپزشکی ندارد و بیمه‌گزاران‌ می‌توانند با توجه به شرایط خود، حق بیمه، سقف تعهدات و تنوع پوشش‌ها را تنظیم کنند. 

بیمه‌گزاران‌ می‌توانند با توافق شرکت نوین، پوشش هزینه‌های دندانپزشکی مانند ایمپلنت، ارتودنسی، جراحی‌های دندانپزشکی و سایر طرح‌های درمانی را در بیمه‌نامه‌ی خود داشته باشند. 

خدمات دندانپزشکی بیمه تکمیلی SOS

برای استفاده از پوشش‌های دندانپزشکی بیمه SOS،‌ نمی‌توان آن را از طریق خرید بیمه تکمیلی انفرادی در اختیار داشت؛ بلکه لازم است افراد بیمه دندانپزشکی SOS را به صورت جداگانه خریداری کنند. 

پوشش خدمات دندانپزشکی SOS از سال 1397 به عنوان پوشش اضافی در بیمه تکمیلی انفرادی این شرکت اضافه شد که دو طرح طلایی و نقره‌ای دارد. افرادی که نیاز به بیمه دندانپزشکی این شرکت دارند، در وهله‌ی اول باید بیمه تکمیلی انفرادی SOS را تهیه کنند. علاوه بر این، انجام چکاپ و آزمایش‌های مربوطه برای تهیه این بیمه الزامی است.

در جدول زیر سقف تعهدات دندانپزشکی SOS مربوط به دو طرح این شرکت را‌ می‌بینید:

نام طرحمیزان حق بیمه (تومان)سقف تعهدات دندانپزشکی (تومان)
طرح طلایی795,0004,000,000
طرح نقره‌ای475,0001,500,000

خرید بهترین بیمه تکمیلی برای خدمات دندانپزشکی با راهنمای بیمه

با وجود هزینه‌های بالای دندانپزشکی و ضرورت رعایت بهداشت دهان و دندان، بیمه تکمیلی دندانپزشکی یکی از ضروری‌ترین بیمه‌های تکمیلی است که‌ می‌تواند پرداخت هزینه‌های درمانی دندانپزشکی را تسهیل کند. 

خرید بیمه تکمیلی دندانپزشکی هم به صورت انفرادی و هم گروهی امکان‌پذیر است، با این حال بین تعرفه‌ها، پوشش‌ها، حق بیمه و سایر شرایطی که بیمه‌های تکمیلی انفرادی و گروهی دارند، تفاوت دیده‌ می‌شود. 

اگر قصد خرید بهترین بیمه درمان تکمیلی دندانپزشکی را دارید، ما در راهنمای بیمه این امکان را برای شما فراهم کردیم. شما‌ می‌توانید پوشش دندانپزشکی را در قالب بیمه‌های تکمیلی درمان و در صورت نیاز به صورت بیمه درمان تکمیلی گروهی دریافت کنید. کافی است شرایط مختلف بیمه‌های تکمیلی را مقایسه کنید تا با توجه به شرایط خود، بهترین انتخاب را داشته باشید. کارشناسان ما نیز همواره آماده پاسخگویی به شما هستند. 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;

درخواست شما ثبت شد. مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.