بیمه تکمیلی برای زایمان

بیمه تکمیلی زایمان یکی از بهترین پوشش‌های بیمه‌های تکمیلی برای مادران باردار است که هزینه‌های مربوط به دوران حاملگی و زایمان را تا حد‌ زیادی تحت پوشش قرار می‌دهد و به‌این‌ترتیب از نگرانی پدر و مادرهای جوان می‌کاهد
بیمه تکمیلی برای زایمان

بیمه تکمیلی زایمان یکی از بهترین پوشش‌های بیمه‌های تکمیلی برای مادران باردار است که هزینه‌های مربوط به دوران حاملگی و زایمان را تا حد‌ زیادی تحت پوشش قرار می‌دهد و به‌این‌ترتیب از نگرانی پدر و مادرهای جوان می‌کاهد. ذکر این نکته مهم بسیار حائز اهمیت است که بیمه‌ای مستقل به نام بیمه تکمیلی زایمان وجود ندارد (یک عبارت غلط مصطلح) و در اصل پوشش هزینه‌های زایمان بخشی از موارد پوشش‌های بیمه تکمیلی است. باتوجه‌به اینکه شرایطی برای فعال‌شدن دوره بیمه وجود دارد و همه مادران باردار امکان استفاده از خدمات و تخفیفات شرکت‌های بیمه برای زایمان را ندارند، اطلاع دقیق از شرایط خرید بیمه و موارد پوششی آن از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر دانستن این موضوعات برای شما هم جالب است، ما را تا انتهای مقاله همراهی بفرمایید.

پوشش بیمه تکمیلی زنان باردار چیست و شامل چه مواردی می‌شود؟

بیمه تکمیلی زایمان در واقع نوعی بیمه مکمل است که با‌ استفاده از آن می‌توان هزینه‌های مربوط به زایمان از زمان بارداری تا تولد را پرداخت کرد. شایان ذکر است که این نوع بیمه در سه دسته‌بندی بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان، خانواده و گروهی به ارائه خدمات و پرداخت بخش قابل‌توجهی از هزینه‌های درمان و زایمان می‌پردازد.

این نوع بیمه به همه بانوانی که قصد بارداری دارند توصیه می‌شود؛ چراکه اگر بعد از حاملگی برای آن اقدام کنید، ممکن است همه تخفیفات بیمه را پوشش ندهد. البته این موضوع تا حد زیادی به نوع بیمه و شرکت آن بستگی دارد. پیشنهاد می‌شود که قبل از خرید بیمه شرایط پوشش، محدودیت‌ها، دوره انتظار و هزینه‌های مرتبط با آن را دقیقا بررسی کرده تا انتخابی مناسب و هوشمندانه داشته باشید و به‌شکل بهتری بتوانید هزینه‌های مربوط به درمان و زایمان را مدیریت بفرمایید. به‌طورکلی، پوشش‌های بیمه‌های تکمیلی برای زایمان موارد زیر را شامل می‌شوند.

  • پوشش و پرداخت هزینه‌های زایمان
  • پوشش و پرداخت هزینه‌های درمان ناباروری
  • پوشش و پرداخت هزینه‌های درمان نازایی ( میکرواینجکشن‌ها و یا IVF)
  • پوشش و پرداخت هزینه‌های درمان نازایی با روش‌های لقاح مصنوعی شامل IUI ،ZIFT و GIFT
  • پوشش پاراکلینیک بیمه‌تکمیلی برای انجام ماموگرافی، سونوگرافی و سایر آزمایش‌های مراقبتی

آیا بیمه تکمیلی شامل زایمان سزارین نیز می‌شود؟

یکی از سوالات پرتکرار مادران بارداری که قصد زایمان به شیوه سزارین را دارند، امکان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی است. اگر این موضوع ذهن شما را نیز به خود درگیر کرده است، باید بدانید که بیمه تکمیلی بانوان باردار شامل زایمان طبیعی و سزارین است؛ بنابراین، چه به‌صورت طبیعی زایمان کنید و چه سزارین، امکان استفاده از خدمات بیمه تکمیلی را خواهید داشت.

انواع بیمه تکمیلی زایمان

به‌طور‌کلی، بیمه‌های درمان تکمیلی در سه حالت بیمه انفرادی، خانواده و گروهی ارائه می‌شوند که سقف تعهدات و پوشش‌های زایمان در هریک از آن‌ها بسته‌به شرایط شرکت بیمه، نیازها و درخواست‌های بیمه‌شونده متفاوت است. در ادامه، بیشتر با این بیمه‌ها آشنا خواهیم شد.

بیمه تکمیلی انفرادی برای زایمان

همان‌طور که از نام این بیمه نیز مشخص است، مختص به استفاده یک بانوی باردار است. سقف و تعهدات بیمه در این نوع باتوجه‌به میزان پرداختی‌ها و سابقه بیمه‌شونده بستگی دارد؛ بنابراین، توصیه می‌شود که به‌منظور استفاده از همه خدمات بیمه تکمیلی، قبل از بارداری برای ثبت‌نام آن اقدام کنید.

بیمه تکمیلی گروهی

در بیمه درمان تکمیلی گروهی نیز بانوان یک مجموعه به‌صورت مجزا برای بهره‌مندی از خدمات بیمه زایمان ثبت‌نام می‌شوند که میزان بهره‌مندی آن‌ها از خدمات بیمه‌ای به یک شکل خواهد بود.

بیمه تکمیلی برای زایمان

شرایط استفاده از بیمه تکمیلی برای زایمان

هزینه‌های مربوط به بارداری و زایمان همواره یکی از دغدغه‌های اصلی زوج‌های جوان است که استفاده از خدمات بیمه تکمیلی زنان باردار به‌عنوان راه‌حلی منطقی برای آن ارائه شده است. باتوجه‌به پوشش‌های مختلف این بیمه، از درمان ناباروری گرفته تا دوران بارداری و زایمان، استفاده از آن به همه بانوانی که قصد بارداری دارند توصیه می‌شود.

اگر شما هم برای استفاده از این خدمات ترغیب شده‌اید، باید بدانید که یکی از مهم‌ترین شروط بهره‌مندی کامل از آن، ثبت‌نام و شروع پرداخت‌های بیمه قبل از بارداری است؛ چراکه برخی از بیمه‌های تکمیلی «دوران انتظار» دارند. دوران انتظار درواقع مدت زمانی است که طول می‌کشد تا بیمه فعال شود. این دوران باتوجه‌به نوع بیمه شما و همچنین شرکت بیمه بین ۶ تا ۹ ماه متغیر است.

شرایط بیمه تکمیلی فوری برای زایمان

همان‌طور که در قسمت قبل اشاره شد، بهترین زمان برای استفاده از خدمات تخفیفی بیمه‌های تکمیلی زایمان، قبل از اقدام به بارداری است؛ اما آمارهای اعلامی از سوی شرکت‌های بیمه بیانگر آن است که بانوان پس از بارداری به فکر استفاده از خدمات بیمه درمان تکمیلی می‌افتند. این موضوع در حالی است که شرکت‌های بیمه‌گر مدت‌زمان انتظاری را برای استفاده از خدمات خود درنظر گرفته‌اند؛ به‌طوری‌که در آن مدت، شرکت بیمه تعهدی به پرداخت هزینه زایمان نخواهد داشت.

اگر شما هم در فکر استفاده از بیمه تکمیلی فوری برای زایمان هستید، باید بدانید که پوشش زایمان در انواع بیمه‌ها به‌عنوان یک پوشش جداگانه محسوب نمی‌شود و فرد تنها می‌تواند نسبت‌به خرید این پوشش در بیمه تکمیلی اقدام کند. نکته مهمی که در این رابطه باید به آن توجه داشته باشید، این است که تفاوت‌هایی بین بیمه تکمیلی گروهی و فردی وجود دارد. در بیمه گروهی، چنانچه فرد در گذشته بیمه تکمیلی داشته باشد، می‌تواند بدون در نظر‌گرفتن دوره انتظار، از خدمات بیمه تکمیلی زایمان استفاده کند؛ البته این موضوع برای بیمه‌شدگان انفرادی نیز صادق است. به‌منظور اطلاع دقیق از تفاوت‌های این دو مورد، طرح‌های مختلف شرکت‌های بیمه‌گر را بررسی بفرمایید.

امکان استفاده از خدمات بیمه‌ زایمان فوری زمانی دچار مشکل می‌شود که فرد در گذشته هیچ‌کدام از انواع بیمه‌های تکمیلی را نداشته است و تنها پس از بارداری اقدام به درخواست استفاده از خدمات بیمه تکمیلی زایمان دارد. در این صورت، هیچ راهی برای شخص وجود نخواهد داشت. ضمن یادآوری این نکته که این عدم امکان استفاده از خدمات بیمه‌ای تنها برای زایمان درنظر گرفته شده است؛ یعنی اگر فرد بعد از دوران بارداری درخواست بیمه تکمیلی زایمان داشته باشد، می‌تواند از خدمات بیمه برای انجام آزمایش‌های دوران بارداری، سونوگرافی، تست پاپ‌اسمیر، ویزیت دکتر، اکو قلب و… استفاده کند؛ اما این خدمات شامل زایمان مادر نمی‌شود.

آیا امکان استفاده از بیمه تکمیلی انفرادی زایمان بدون دوره انتظار وجود دارد؟

3 1

بانوان بارداری که قصد استفاده از خدمات بیمه تکمیلی انفرادی بدون دوره انتظار را دارند، باید بدانند که این امکان تنها درصورتی برای آن‌ها فراهم است که قبل از دوران حاملگی تحت پوشش بیمه تکمیلی بوده‌اند. اگر شما به‌عنوان یک مادر باردار قبل از اقدام خود بیمه تکمیلی بوده‌اید یا تحت پوشش بیمه تکمیلی همسر خود هستید، امکان استفاده از خدمات بیمه‌ای زایمان بدون گذشتن دوران انتظار را خواهید داشت.

درصورتی‌که قبلا بیمه تکمیلی نبوده‌اید و حتی یک روز از زمان بارداری شما می‌گذرد، مشمول دوران انتظار خواهید شد و نمی‌توانید از خدمات بیمه تکمیلی برای زایمان خود استفاده کنید. چنانچه که قصد بچه‌دار شدن را دارید، قبل از تایید حاملگی، خود را بیمه تکمیلی برای پوشش هزینه‌های زایمان کنید.

سقف پوشش بیمه زایمان

نکته مهمی که دررابطه‌با بیمه‌نامه‌های تکمیلی باید به آن توجه داشته باشید، مفهومی به نام فرانشیز است. فرانشیز به بخشی از هزینه کلی درمان اطلاق می‌شود که بیمه‌گذار آن را می‌پردازد. میزان پرداخت فرانشیز بسته‌به نوع بیمه و طرح‌های آت بین 10 تا 30 درصد متغیر است؛ به‌این‌معنا که هرچه سقف تعهدات بیمه بالاتر باشد، هزینه فرانشیز کمتر می‌شود و بالعکس.

برای مثال، اگر فرانشیز بیمه تکمیلی زایمان شما حدود ۲۰ درصد باشد و سقف پوشش تعهدات هم شش میلیون تومان در نظر گرفته شود، شما ملزم به پرداخت یک میلیون و دویست هزار تومان خواهید بود. مابقی مبلغ هم توسط شرکت بیمه پرداخت می‌شود. به‌منظور بهره‌مندی از تخفیفات و پوشش‌های بهتر بیمه‌ای توصیه می‌شود که این موارد را قبل از ثبت‌نام نهایی بررسی و سپس همه شرکت‌های بیمه‌ای را مقایسه کنید. در نهایت، شرکتی را انتخاب کنید که سقف تعهدات آن بیشتر است.

بهترین بیمه تکمیلی زایمان

همان‌طور که در قسمت‌های قبل نیز به آن اشاره شد، شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بیمه تکمیلی دارای سقف تعهدات مختلفی برای پوشش هزینه‌های زایمان هستند که این هزینه‌ها باتوجه‌به نوع بیمه درمان، تعهدات مختلفی را شامل می‌شود. به‌منظور خرید بهترین بیمه برای زایمان لازم است که تعهدات شرکت‌های مختلف را مورد ارزیابی قرار دهید و درنهایت آن گزینه‌ای را انتخاب کنید که شرایط بهتری دارد و با معیارهای شما نیز هماهنگ است. در ادامه مطلب، ضمن معرفی بهترین شرکت‌های بیمه تکمیلی برای پوشش هزینه‌های زایمان به شما کمک خواهیم کرد که انتخاب‌های بهتری داشته باشید.

بیمه تکمیلی البرز برای زایمان

در سال‌های اخیر، شرکت البرز فقط بیمه‌های تکمیلی گروهی را صادر کرده است. لیست هزينه‌های زايمان طبيعی و سزارين، هزينه‌های مربوط به درمان نازایی و ناباروری شامل IVF ميكرواينجكشن، GIFT ،ZIFT ،ITSC ،IUI، جبران هزينه‌های مربوط سونوگرافی، ماموگرافی و انواع اسكن تا حداكثر ۲۰ درصد تعهد پايه ساليانه برای هر فرد در پوشش این بیمه قرار می‌گیرد. توجه داشته باشید که این بیمه پوشش هزینه‌های سقط مگر با مجوز قانونی را ندارد.

سقف تعهدات و میزان پوشش‌های بیمه تکمیلی البرز نیز براساس توافق شرکت بیمه البرز و سازمان متقاضی در بیمه‌نامه درج می‌شود. مدت‌زمان دوره انتظار برای استفاده از پوشش زایمان نیز برای گروه‌های زیر ۲۵۰ نفر تا ۹ ماه، برای گروه‌های بین ۲۵۰ تا ۱۰۰۰ نفر تا ۶ ماه و برای گروه‌های بالای ۱۰۰۰ نفر بدون دوره انتظار درنظر گرفته شده است.

بیمه تکمیلی ایران زایمان

بیمه تکمیلی ایران یکی‌دیگر از بهترین بیمه‌های تکمیلی زایمان است که هزینه خدماتی همچون زایمان طبیعی و سزارین (حداکثر تا سقف 50% تعهدات اصلی )، درمان نازایی و ناباروری شامل اعمال جراحی مرتبط IUI_ ZIFT_ GIFT_ IVF _ میکرو اینجکشن (مشروط به خرید پوشش زایمان و حداکثر معادل پوشش زایمان )، خدمات سونوگرافی، آزمایش‌های تشخیصی، تست‌های غربالگری جنین شامل مارکرهای جنینی و آزمایشات ژنتیک جنین ( در مجموع حداکثر تا 10 درصد تعهد پوشش‌های اصلی سالیانه برای هر شخص)، هزینه‌های ویزیت و برخی از داروها را شامل می‌شود. فرانشیز این بیمه 30% است که با پرداخت حق بیمه بیشتر تا 10% کاهش پیدا می‌کند.

بیمه تکمیلی زایمان سامان

بیمه تکمیلی سامان جزو بیمه‌های اشخاص‌ است که در قالب گروهی، انفرادی و خانوادگی ارائه می‌شود. دوران انتظار برای استفاده از خدمات این بیمه حداقل ۹ ماه تعریف شده است. این بیمه هم همانند دو بیمه قبلی هزینه‌های مربوط به بارداری، ناباروری، نازایی و زایمان طبیعی و سزارین را شامل می‌شود. سقف تعهدات بیمه باتوجه‌به طرح‌های آن بین ۱۰ تا ۳۰ درصد تعیین شده است.

جمع‌بندی (بهترین سایت برای استعلام، مقایسه و خرید بیمه تکمیلی زایمان)

همان‌طور که در قسمت‌های قبل نیز اشاره شد، استعلام قیمت و خدمات شرکت‌های بیمه‌ای مختلف از اهمیت زیادی برخوردار است. راهنمای بیمه در وب‌سایت خود شرایطی را فراهم آورده است که به‌راحتی بتوانید انواع بیمه تکمیلی زایمان را مشاهده، مقایسه و خرید کنید. البته خدمات منحصربه‌فرد ما تنها به ارائه خدمات بیمه زایمان منحصر نمی‌شود و انواع خدمات بیمه‌ای دیگر مانند بیمه تکمیلی بازنشستگان را نیز در برمی‌گیرد. جهت استعلام قیمت و بررسی انواع بیمه‌ها می‌توانید به سایت ما مراجعه فرمایید. آیا تا‌به‌حال از خدمات بیمه‌ای سایت استفاده کرده‌اید؟

آیا بیمه تکمیلی شامل زایمان می‌شود؟

بله، بیمه‌های تکمیلی از دوران بارداری تا زایمان به‌علاوه هزینه‌های درمان ناباروری و نازایی مادران را پوشش می‌دهند.

آیا بیمه تکمیلی شامل زایمان سزارین نیز می‌شود؟

بله، بیمه‌های تکمیلی هر دو نوع زایمان طبیعی و سزارین را پوشش می‌دهند.

کدام بیمه تکمیلی برای زایمان بهتر است؟

هریک از بیمه‌های تکمیلی طرح‌ها و خدمات مختلفی را به مادران باردار ارائه می‌دهند که باتوجه‌به ویژگی و مزایای هریک می‌توان بهترین بیمه تکمیلی زایمان را انتخاب کرد. بیمه البرز، ایران و سامان در زمره بهترین شرکت‌های بیمه قرار می‌گیرند.

دوره انتظار بیمه‌های تکمیلی چقدر است؟

باتوجه‌به نوع و شرکت بیمه حداقل مدت‌زمان انتظار بین ۶ تا یکسال تعریف شده است.

آیا در حین بارداری می‌توان برای خرید بیمه تکمیلی زایمان اقدام کرد؟

خیر، بهترین زمان خرید بیمه قبل از اقدام به بارداری است.

فرانشیز بیمه تکمیلی زایمان چقدر است؟

این مقدار بین ۱۰٪ تا ۳۰٪ بین شرکت‌های مختلف بیمه تعیین شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

;

درخواست شما ثبت شد. مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.